Een ongegeneerd persoonlijk verslag over wat ontslag écht met je doet

Hilde Sabbe schrijft haar ervaringen neer in 'Lessen uit een ontslag'

Een ongegeneerd persoonlijk en openhartig verslag over wat ontslag écht met je doet, en hoe je weer overeind krabbelt.

‘Een ontslag schopt je uit je comfortzone. Dat is spannend: eng-spannend, maar ook plezierig-spannend.’

Twee dagen na haar onverwachte ontslag bestelde journaliste Hilde Sabbe bij de groenteman de duurste tomaten, omdat ze dacht dat iedereen aan haar kon zien dat ze werkloos was en ze zich niet wilde laten kennen. Om vervolgens drie dagen lang droog brood te eten, want was ze nu niet arm? Ontslagen worden, ontdekte ze, is een pak ingrijpender dan men in deze tijden van economische crisis laat uitschijnen, met de meest onverwachte en diverse gevolgen. Hilde schreef haar ervaringen neer in vijf lessen, aangevuld met interviews met lotgenoten en deskundigen.

Hilde Sabbe is journaliste en schreef o.a. voor Flair, Libelle, De Morgen, Het Laatste Nieuws en Nina. Ze is al jarenlang een van Vlaanderens meest gelezen columnisten.

De auteur is beschikbaar voor interviews. Graag een seintje.

Op zaterdag 7 november gaan Hilde Sabbe en Frank Van Laeken op de Boekenbeurs met elkaar in gesprek over 50 en werkloos zijn (Oranje podium, van 14u tot 14u30).

---------------------------------------------------------------

Lessen uit een ontslag | Hilde Sabbe