Elodie Ouedraogo en haar personal coach Wout Verhoeven begeleiden in 'Reboot. Fit na je zwangerschap' kersverse mama's opnieuw naar een gezond, sterk lichaam

Drie fasen, twaalf weken, haalbare oefeningen en smaakvolle recepten: een boek op maat van de jonge moeder, door een jonge moeder

In drie fasen gedurende twaalf weken een sterke, gezonde vrouw worden. Met kind. Dat is het doel van Reboot. Fit na je zwangerschap.

Gekneld tussen babyvet en kapotte buikspieren enerzijds en bulldozers van online fitnesscoaches anderzijds, nam Élodie het heft in eigen handen en stelde ze samen met haar personal coach Wout een programma op om als kakelverse moeder op maat van je nieuwe leven, je oude kracht terug te vinden. Een schema dat haalbaar is in tijden van pampers, boertjes en slaaptekort. De snelle en lekkere recepten en tonnen professionele aanmoediging krijg je er zomaar bij.

Reboot is een boek op maat van de jonge moeder, door een jonge moeder. Dolgelukkig met die kleine baby, maar ook met een kleinere kledingmaat!

Élodie Ouédraogo (1981) is voormalig topatlete en behaalde in 2008 de zilveren medaille op de Olympische spelen in Peking voor de 4x100m estafette. In 2013 zette ze een punt achter haar carrière als topsporter en ging ze aan de slag bij productiehuis Woestijnvis. Ze is er zowel voor als achter de schermen actief. Elodie beviel in 2015 van haar eerste zoontje, Remus.

Haar beste vriend en personal coach Wout Verhoeven (1988) volgde de opleidingen Lichamelijke opvoeding en bewegingswetenschappen. Wout en Élodie leerden elkaar kennen in hun trainingsgroep atletiek. Hij werkt nu als trainer bij Grit en aan het Universitair Sportcentrum KU Leuven. Tot 2015 combineerde hij zijn job met topsport.

We kennen ongetwijfeld allemaal de beelden van het Duitse topmodel Heidi Klum dat luttele weken na haar bevalling opnieuw over de catwalk schrijdt tijdens het jaarlijks défilé van het populaire lingeriemerk Victoria Secrets. Ze is dan voor de vierde keer moeder geworden. Dit lijkt mij een ideaal scenario.Even die baby eruit persen en 5 weken later opnieuw door de Antwerpse Nationalestraat flaneren in mijn skinny jeans. Slechts één klein probleempje. Ik ben maar liefst 18kg aangekomen tijdens mijn zwangerschap. Dat is ruim boven het gemiddelde en dit heb ik jammer genoeg enkel en alleen aan mezelf te danken. Ik ben op een nogal, en nu gebruik ik mijn woorden heel voorzichtig, weinig intelligente manier met mijn voedsel omgesprongen tijdens mijn zwangerschap. Geen medische aandoening hier zoals oedeem of pre eclampsie, maar gewoon teveel van de drie te mijden P’s: pasta, pizza en pateekes.

[...]

Vergelijk het met koken. Als je geen eenvoudige chocoladecake kan maken zal je moelleux au chocolat ook mislukken.

We hebben met dit boek absoluut het warm water niet uitgevonden. We hebben enkel toegepast wat medisch verantwoord en/of wetenschappelijk bewezen is en dit vertaald naar een niveau dat voor iedereen haalbaar is. Je zal dus geen grote geheimen, nieuwe hypes of trends tegenkomen.

Wij schrijven dit boek niet omdat we een pre-baby lichaam wil promoten. Er zijn vrouwen genoeg die bewijzen dat je perfect gelukkig door het leven kan met je nieuwe lichaam.

Een baby op de wereld zetten kan je wereld volledig op zijn kop zetten, maar ik ben ervan overtuigd dat dit boek, de bouwstenen en hopelijk ook de antwoorden bevat die je op weg helpen naar een sportief leven.

Een gezonde levensstijl is voor iedereen van essentieel belang.

Oh, and by the way… drie maanden na mijn bevalling ben ik opnieuw 20kg lichter.

Enjoy! -

--------------------------------------------------------