101 Rozen zonder zorgen : 101 Rozen waarvan elke tuinier zorgeloos kan genieten in zijn tuin

Met stap-voor-stapfoto's over snoei en onderhoud

Geen enkele tuinplant bloeit zo lang en zo mooi als de roos. Toch zijn veel tuiniers nog altijd bang om rozen te planten. Dat rozen echt niet zoveel kennis en onderhoud vergen als vaak wordt beweerd, bewijst dit boek.

Marcel Vossen was provinciaal directeur bij het Agentschap voor Natuur en Bos. In die functie beheerde hij twintig jaar lang de grootste rozentuin van Europa, in Coloma, en put hij nu uit zijn immense kennis en ervaring om tal van hardnekkige mythes over rozen door te prikken. Met heel praktische maar vooral toegankelijke tips toont hij aan dat je rozen perfect kunt houden met een minimum aan onderhoud.

Samen met groenjournalist Laurence Machiels selecteerde hij de 101 gemakkelijkste, sterkste, mooiste en langst bloeiende rozen voor elk mogelijk plekje in de tuin: in de border, in de haag, in bomen, als bodembedekker of in een pot op het terras. Welke rozen geuren het best, welke doen het geweldig in een vaas of bloemstuk? En hoe gebruik je rozen in de keuken? Daarnaast bevat dit boek eenvoudige snoeiregels, een helder bemestingsschema, onderhoudstips en duidelijke stap-voor-stapfoto’s.

Dit boek is een must voor elke tuinier die lang en zorgeloos, met een minimum aan onderhoud en op een milieuvriendelijke manier wil genieten van rozen in zijn tuin.

101 Rozen zonder zorgen - Marcel Vossen & Laurence Machiels - ISBN 9789022330661 -  € 24,99 - 240 blz. - Gebonden - Manteau

Er is een digitale proef beschikbaar. Geef me gerust een seintje als u graag een interview of recensie-exemplaar wenst.

Lies Maes