Bastogne - Peter Schrijvers

Auteursbezoek van 2 tot 9 november 2014

De slag om Bastogne in de Ardennen tijdens de winter van 1944-1945 was een van de bloedigste veldslagen in de Tweede Wereldoorlog. Peter Schrijvers brengt het verhaal van de wanhopige gevechten, bloedstollend en in detail, met een scherp ook voor de schrijnende lotgevallen van de jonge Amerikaanse en Duitse soldaten en de radeloze Belgisch burgers.

Vanaf november wordt 70 jaar slag om Bastogne groots herdacht. Peter Schrijvers komt op auteursbezoek van 2 tot 9 november 2014. Hij is dan beschikbaar voor interviews.

Bastogne - ISBN 9789022330005 - €24,99 - 352 blz. - paperback - Een uitgave van Manteau

Het Ardennenoffensief was een laatste wanhoopspoging van Hitler. Maar de omsingelde Amerikanen in Bastogne weigerden zich over te geven. Een maand lang vocht ongeveer een kwart miljoen soldaten om het kleine Belgische stadje. Hitlers Ardennenoffensief faalde.

Een schitterend verhaal over de slag van Bastogne, grondig onderzocht en goed geschreven. - Antony Beever, auteur van de internationale bestsellers D-day & Stalingrad.

Ik ben al heel lang met dit boek bezig. Zonder overdrijven kan ik zeggen dat ik, met tussenpozen, al dertig jaar nadenk over de meedogenloze strijd om Bastogne. - Peter Schrijvers

Peter Schrijvers is professor Amerikaanse geschiedenis in Sydney, Australië, en auteur van vijf alom bejubelde werken over de Tweede Wereldoorlog. Zijn nieuwe boek, het resultaat van jarenlang onderzoek, wordt in de Verenigde Staten uitgegeven door het prestigieuze Yale University Press.

De pers over de boeken van Peter Schrijvers:

Een meeslepend en belangrijk boek. - American Historical Review

Een indrukwekkende prestatie. - Frankfurter Allgemeine Zeitung