Bijna alles wat je moet weten over nieuw samengestelde gezinnen

Steve Brouwers brengt je de ideale gids voor de plusouder, opgeluisterd met cartoons van Kim Duchateau en gravures van Zaza

Steve Brouwers, creative director bij televisiezenders Vier, Vijf en Zes, leeft net zoals steeds meer anderen in een nieuw samengesteld gezin. Samenwonen in een huis vol plusouders, pluskinderen, plusbroers en/of pluszussen zit vol uitdagingen en kansen, tegelijk is het niet altijd eenvoudig: veel manieren van opvoeden komen er bijeen en de communicatie loopt er al eens fout.

Met Bijna alles wat je moet weten over nieuw samengestelde gezinnen brengt hij daar verandering in. Zijn boek gidst je op een handige, snelle en vooral grappige manier door alle moeilijke en soms komische situaties. Hoe creëert je kind een band met je nieuwe liefde? Moet je in de opvoeding een onderscheid maken tussen je eigen kinderen en je pluskinderen? Hoe praat je met je vorige partner? De antwoorden met direct toepasbare oplossingen vind je binnenin samen met inspirationele quotes en ludieke cartoons van Kim Duchateau en gravures van Zaza.

___________________________________________________________
Steve Brouwers |​ Bijna alles wat je moet weten over nieuw samengestelde gezinnen
ISBN 978 30 223 3451 5 | ca. 187 blz. | €19,99 | paperback
Verschijnt op 22 september 2017 bij Manteau