BLOW-UP: Belinda Aebi stuurt Maud Gelderman een laatste keer op onderzoek uit ten voordele van Artsen Zonder Grenzen

Spanning van de hoogste plank ten voordele van het goede doel

Met de regelmaat van een Zwitsers zakhorloge levert Belinda Aebi elk jaar een zenuwslopende thriller af. 'Blow-up' is het zevende en laatste boek in de reeks rond Maud Gelderman en haar team en voor die gelegenheid schenkt ze de opbrengst van haar boek volledig aan Artsen Zonder Grenzen.

Een zenuwslopende thriller over een vluchtmisdrijf dat ontaardt in een schokkend kat-en-muisspel

Over Nepvlees:

‘Nepvlees van Belinda Aebi start ijzersterk, met een beginscène die de gevoelige lezers onder u een wee gevoel in de maag bezorgt.’ – Knack Focus

Een enorme knal. Metaal op metaal. Een fiets die door de lucht gekatapulteerd wordt. Een lichaam schuift over het wegdek, botst tegen de vangrail en blijft roerloos in de grasberm liggen. Saskia, een jonge amateurfotografe, gelooft haar ogen niet wanneer ze rond middernacht getuige is van een afschuwelijk verkeersongeval. Op het moment van de aanrijding zit ze met haar vriend Ruben in de uitkijkpost van een oude watertoren om beelden te schieten van een moedervos en haar welpjes. Maar wat ze door haar lens ziet is helemaal iets anders. Een donker silhouet, zwalpend en duidelijk onder invloed van drank, stapt uit de wagen. Klik. Totaal verbijsterd zoomt Saskia in op zijn gezicht. Klik. Haar ogen sperren zich open van herkenning. Haar blik glijdt naar zijn wagen. Klik. En dan scheurt hij ervandoor…

Maud Gelderman en haar team staan voor een raadsel. Wie heeft het slachtoffer, een jonge studente uit Gent, voor dood achtergelaten? Wat heeft de dader nog meer te verbergen? Het bewijs staat op de geheugenkaart van een Canon. Maar waar blijft Saskia?

Belinda Aebi is intussen een vaste waarde in het Vlaamse thrillerlandschap en ze is nog lang niet uitgeschreven. Blow-up mag dan wel de laatste Maud Gelderman-thriller zijn, naar het volgende verhaal is het alvast reikhalzend uitkijken.

Blow-up | Belinda Aebi
ISBN 9789022332474 | ca. €21,99 | ca. 304 blz. | Paperback