Boektrailer 'Witte warmte' wordt uniek pilootproject in Vlaamse bioscoop

Vanaf woensdag 16 maart krijgen bioscoopbezoekers in Vlaanderen verrassend genoeg geen filmtrailer te zien na het reclameblok maar wel een boektrailer. Bekijk de trailer hieronder.

"Dit is de allereerste boektrailer in de Vlaamse bioscoop die tussen de reclame en de film komt te staan", zegt Patrick Van Dijck, Managing Director van bioscoopregie Brightfish. "Bij ons weten is dit zelfs een internationale première. We proberen het voorprogramma zo aangenaam en entertainend mogelijk te maken. In dit geval verrassen we de bezoekers. Wat een trailer voor een film lijkt is uiteindelijk promotie voor een boek die wel op een heel filmische en impactvolle manier werd gebracht."

In de bioscoop wordt een ingekorte versie (30”) getoond van de boektrailer voor Witte warmte, de nieuwste roman van Dimitri Casteleyn, die op enkele weken tijd op Facebook meer dan 45.000 views genereerde.

"Voor ons is deze timing ideaal, nu Witte warmte na anderhalve maand en bij het begin van de Boekenweek een vierde druk kent. Het boek werd ook pas geselecteerd voor de actie Puur Literatuur van Standaard Boekhandel (25 maart - 3 mei)", zegt Marianne De Baere, uitgeefdirecteur van Manteau.

De trailer zal gedurende drie weken te zien zijn in de Art Pack selectie en dus niet voor kinder- of familiefilms. De boektrailer van Witte warmte werd gemaakt door Kenneth Taylor en Martijn D’haene.

Met Witte warmte schreef Dimitri Casteleyn een spannend en eigentijds verhaal over de vertroebelde relatie tussen een vader en een dochter die één ding gemeen hebben: hun passionele zoektocht naar vrijheid. Witte warmte is een tragische pageturner over de maakbaarheid van het leven, over de hunkering naar vrijheid, over de zoektocht naar warmte en over keuzes die een gezin voor altijd veranderen.

Pers over Witte warmte:

“Een spannend verhaal rond hedendaagse maatschappelijke thema's met complexe morele dilemma's.” – Het Nieuwsblad

“Vlaamse topper.” – Feeling

“Grondige research” – Knack