BREAKING: Herman Brusselmans heeft al tien jaar een ghostwriter!

Luc Vandaele onthult in 'GHOST' het best bewaarde geheim van de Nederlandse letteren

GHOST speelt zich af in de nabije toekomst. Herman Brusselmans is wereldberoemd, maar een writer’s block dreigt hem in grote problemen te brengen. Een onbekende schrijver die met zijn manuscript bij hem aanklopt omdat hij er maar niet in slaagt een uitgever te vinden, lijkt zijn redding. Ze besluiten het boek onder Brusselmans’ naam uit te geven. Een succesformule lijkt geboren en zes jaar later is het bedrog het grootste geheim van de Nederlandse literatuur. Wanneer de kwaliteit van de boeken echter sterk achteruitgaat, met boze brieven van de uitgever als gevolg, wil de ghostwriter er de brui aan geven. Tussen Brusselmans en zijn ghostwriter ontstaan wrijvingen die uitlopen op een vechtpartij. De ghostwriter zint op wraak, en het nieuws dat Brusselmans de Nobelprijs voor Literatuur in ontvangst mag nemen, lijkt daar de ideale aanleiding toe.

"Succes met uw roman!" - Herman Brusselmans

Een must read voor Brusselmans-fans.

Luc Vandaele werkt als beveiligingsagent. In de dode uren verzint hij verhalen, die hij bij thuiskomst neerpent. Hij publiceerde reeds verhalen en artikels in diverse kranten en tijdschriften. Ghost is zijn debuutroman.

L. Vandaele - GHOST - ISBN 9789022331354 - Manteau - 224 blz. - € 19,99 - verschijnt op 15 april

Een drukproef van GHOST is reeds beschikbaar! De auteur is beschikbaar voor interviews.

Annabel Kindekens