Ceci n'est pas un livre (comme les autres)!

Toni Coppers introduceert op verzoek van de erven van René Magritte het gloednieuwe personage Alex Berger in een verbluffende misdaadroman

Op verzoek van de erven van René Magritte schreef Toni Coppers de indringende literaire thriller De zaak Magritte, waarin een bizar spoor moorden wordt getrokken tussen Brussel en Parijs. Speciaal voor de gelegenheid introduceert Coppers zijn nieuwe hoofdpersonage, inspecteur Alex Berger, die allerminst moet onderdoen voor prijzenkanon Liese Meerhout.

Op 29 juni wordt het boek feestelijk voorgesteld tijdens de vernissage van de Magritte Experience op het strand van Knokke-Heist, in het bevallige gezelschap van Kamagurka en Stijn, die plaatjes draait. U vindt de uitnodiging in de bijlage. Graag een seintje via [email protected] mocht u hierbij graag aanwezig zijn. De plaatsen zijn beperkt, vol = vol.

Voor het aanvragen van recensie-exemplaren en/of interviews met Toni Coppers, kunt u zich richten tot Ellen Van Tichelt ([email protected]).

'Alles wat we zien, verbergt iets anders. We willen altijd ontdekken wat achter het zichtbare verborgen ligt.' René Magritte

November 2017. Het leven van Alex Berger, een Brusselse rechercheur, staat in de wacht sinds zijn vrouw Camille overleed bij de terroristische aanslagen in Parijs, bijna twee jaar geleden. Ze werd neergeschoten op het terras van Le Carillon, waar ze met vriendinnen aan het aperitieven was. Sinds die dag is Berger een emotioneel wrak. Een man zonder hoop die te veel drinkt en om weinig of niets geeft. Zijn dromen zijn gevuld met gruwelijke nachtmerries waarin zijn vrouw hem telkens smekend komt vragen waarom hij haar niet gered heeft Tegelijk wordt een bizar spoor van moorden getrokken door Brussel en Parijs. Telkens vinden de speurders bij het slachtoffer hetzelfde briefje: ‘Ceci n’est pas un suicide’

Toni Coppers (1961) is de geestelijke vader van de misdaadreeks rond de sympathieke Antwerpse commissaris Liese Meerhout. Met zijn thrillers sleepte hij al diverse prijzen en nominaties in de wacht. Speciaal voor het jubileumjaar van Magritte introduceert Coppers zijn nieuwe hoofdpersonage Alex Berger.

‘Mijn eerbetoon aan Magritte is in de eerste plaats een lofzang op de verbeelding. Maar in surreële tijden als deze wilde ik bovenal het recht op liefde en vrijheid bezingen. Dit is, wat mij betreft, grenzeloos. Mijn metgezel in deze zoektocht is de Brusselse rechercheur Alex Berger, in diepe rouw om zijn vrouw, die hij verloor bij de aanslagen in Parijs.’ –Toni Coppers

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

De zaak Magritte
Toni Coppers