Chapeau - de geheime goochelgeschiedenis van België

Meer dan 24.000 bezoekers voor de Chapeau expo!

Na 6 maanden zijn de deuren gesloten van de expo Chapeau in Huis van Alijn. Meer dan 24.000 mensen hebben de tentoonstelling bezocht. De 2 goochelvoorstellingen naar aanleiding van de expo waren in geen tijd uitverkocht.

Chapeau - de geheime goochelgeschiedenis van België - ISBN 9789002254826 - € 24,99 - gebonden - Een uitgave van Manteau

Goochelaars, tovenaars, waarzeggers en bedriegers: illusie en magie zijn van alle tijden. Dat ook België een rijke goochelgeschiedenis heeft, is een van de best bewaarde geheimen van ons land. Om dat geheim te ontsluieren, is niemand beter geplaatst dan Kobe Van Herwegen, zelf een verwoed goochelaar. Samen met zijn vader Christ trok hij op onderzoek uit.

Maak in dit prachtige boek kennis met de grootste Belgische goochelaars en hun bijzondere gaven, zoals Servais Le Roy, Meester Brando, Extrano, Josmah en de onvergetelijke Suzy Wandas. Treed binnen in de fascinerende wereld van circussen, magische theaters en goochelclubs. En geniet van de vele pittige verhalen en boeiende anekdotes die onze goochelgeschiedenis rijk is.

Het resultaat is een uiterst grondig gedocumenteerd en rijkelijk geïllustreerd boek, dat u zal betoveren met zijn mysteries en intriges.

“Got it ! Prachtige uitvoering, en zo weten de mensen ook weer van onder welke steen onze soort is uitgekropen. Kopen die handel, dit is een must-have! “  - GILI

De pers over het boek en de Expo:

Het Huis van Alijn brengt een deeltje van onze volkse geschiedenis aan het licht dat tot nu toe grotendeels verborgen bleef, maar dat zeer rijk en springlevend blijkt te zijn. - Metro

Christ en Kobe Van Herwegen toveren een nieuw goochelboek uit hun hoge hoed. In Chapeau onthullen vader en zoon onze nationale geheime goochelgeschiedenis. - Gazet van Antwerpen

Goochelaars gered van de vergetelheid door tentoonstelling en boek. - Het Nieuwsblad

Lies Maes