'Cocktail a Night' - 40 unieke cocktailrecepten die je zelden buitenshuis vindt

Met maar liefst 10 alcoholvrije alternatieven én bijpassende hapjes

Het perfecte glas, de juiste bartools en kwaliteitsvolle ingrediënten, meer heb je niet nodig om een goede cocktail te maken. In Cocktail a Night loodsen Andy De Brouwer en Michel Borsy van Les Eleveurs je door de wondere wereld van de cocktails:

"We zijn geen bartender noch mixologist, maar een keukenchef en een sommelier/drankenfreak die een boek willen maken met cocktails die je zelden buitenshuis vindt." - Andy De Brouwer en Michel Borsy

Hun inspiratie haalden ze uit hun ervaring in de keuken, hun voornaamste werkinstrumenten zijn een blender en een centrifuge. Het resultaat? Een receptenboek vol ‘vloeibare gerechtjes’ en funky hapjes met gelijkaardige ingrediënten die er daarom perfect bij passen.

Met enkele klassiekers die op geen enkele cocktailparty mogen ontbreken maar vooral buitengewone recepten waarmee je indruk maakt. Voor wie het liever niet te bont maakt: maar liefst 10 recepten zijn volledig alcoholvrij - een huzarenstuk om de smaak goed te krijgen maar proef jij het verschil?

Naast een receptenboek is Cocktail a Night een boeiende gids voor de leergierige drankenamateur met:

• Praktische vuistregels
  • Een handige lijst met barbenodigdheden
  • Een uitgebreid drankenregister
  • Een overzicht van de beste cocktailbars

Benieuwd naar welke unieke brouwsels je terug kan vinden in Cocktail a Night? Met namen als Lobster Frappé, Kiriosity, Horizon Red Sky en Fata Morgana kan je alvast beginnen dromen.

ANDY DE BROUWER baat samen met zijn zus hotel-restaurant Les Eleveurs in Halle uit. Als maître sommelier is hij lid van de Belgische Sommeliersgilde. In samenwerking met wijnbouwers heeft hij al vier wijnen uitgebracht met zijn eigen label. Voor Cocktail a night bracht hij samen met Nico Corbesier Croque a Day uit: een boek vol originele varianten op de knapperige klassieker. Samen met Michel cocktails creëren was voor hem een openbaring in de wereld van de mixologie.

MICHEL BORSY deed ervaring op in de keukens van onder andere Michel D, Conrad, L’épicerie, Bon Bon en Rouge Tomate. Nu leidt hij de keukenbrigade van Les Eleveurs. Michel ontwierp de hapjes voor dit boek, maar zocht samen met Andy ook uit welke edele vochten uit de gastronomie naar een cocktail konden worden vertaald.

_________________________________________________________
Andy De Brouwer en Michel Borsy, Cocktail a Night