De gele ogen van de krokodillen - Kathérine Pancol

Filmeditie van wereldwijd romansucces!

De gele ogen van de krokodillen, het eerste deel van de succesvolle trilogie van Kathérine Pancol, is vanaf 9 april te zien in de Belgische zalen. Cast: Julie Depardieu, Emmanuelle Béart en Patrick Bruel. Het eerste deel is in 25 talen vertaald en verkocht wereldwijd meer dan 6 miljoen exemplaren. ISBN 9789022329917 - € 15,00 - 584 blz. - paperback - Een uitgave van Manteau

De gele ogen van de krokodillen vertelt het verhaal van twee zussen, die in alles tegenpolen zijn. De veertijarige Joséphine is een historica die zichzelf wegcijfert voor haar twee dochters en in een achtergestelde wijk van Parijs woont. De glamoureuze Parisienne Iris leidt een mondain maar leeg leven en verveelt zich dood. Tijdens een etentje schept ze op dat ze een roman aan het schrijven is. Die leugen gaat een eigen leven leiden en ze smeekt haar zus om het boek in haar naam te schrijven. Joséphine, die werd verlaten door haar man en in geldnood verkeert, stemt toe. Het boek wordt een bestseller, maar de leugen verandert het leven van de twee zussen voorgoed.

Lies Maes