'De Krijtman' van C.J. Tudor, een creepy en claustrofobisch thrillerdebuut

Nu al dé thrillersensatie van 2018

"Het probleem was, we werden het nooit eens over het precieze begin. Was het toen we voor het eerst de krijtmannetjes tekenden, of toen ze opeens uit zichzelf verschenen? Was het dat afschuwelijke ongeluk? Of toen ze het eerste lichaam vonden?"

Toen ze op een avond thuiskwam, werd C.J. Tudor begroet door een reeks krijtmannetjes die haar dochter op de oprit van hun huis had getekend. De stokmannetjes die overdag nog zo onschuldig leken, joegen haar in het schijnsel van de straatlantaarns de stuipen op het lijf. Het inspireerde haar tot het schrijven van De Krijtman, dat reeds voor verschijnen werd uitgeroepen tot de internationale thrillersensatie van 2018. De vertaalrechten werden aan maar liefst 39 landen verkocht.

C.J. Tudor is een freelance copywriter uit Nottingham, Groot-Brittanië. Ze publiceerde diverse korte verhalen in tijdschriften. De Krijtman is haar debuut. Het boek was dé sensatie van de Frankfurter Buchmesse 2016.

Eerste reacties:

‘Tudor never misses a beat in showing each character as both a child and an adult while also exploring the foreboding environs of a small town. As children, this band of friends thinks they are all knowing. That Eddie never mentions Gavin's last name adds to how children think. As adults, they realize just how little they knew about what really went on in their own homes as well as the often murky motives of grown-ups.’ (The Washington Post)

​"Een veelbelovend debuut.... met de nachtmerrieachtige onvermijdelijkheid van de duisterste verhalen. Het valt niet te ontkennen dat Tudor een meesterlijk verhalenverteller is." (Publishers Weekly)

​"Fantastisch boek. Een listige plot met een heel creepy ontknoping. Vijf sterren." (Sarah Pinborough, auteur van Wat jij niet ziet"

​'Wat een ongelooflijk debuut! Het ingenieuze en originele plot hield me vanaf de eerste pagina in zijn greep. Onweerstaanbaar en erg beangstigend. Dit boek laat je niet meer los." (Claire Douglas, auteur van De Pier)

​"Een intens en vernuftig verhaal." (Ali Land, auteur van Goed of slecht)​

​Voor de liefhebbers van Stephen King en M.J. Arlidge.

_____________________

'De Krijtman', C.J. Tudor