De lachende eland - Sten Treland is verschenen

De nieuwste Noorse sensatie!

De Scandinavische golf levert met de regelmaat van een zwitsers zakhorloge topthrillers af. Het debuut van Sten Treland is er zo een. ISBN 9789022328743 - € 21,95 - 333 blz. - paperback - Een uitgave van Manteau

Een shuttlebus op weg naar de luchthaven van Oslo. Een ontploffing. Dood. Overal dood. Noren, Fransen. Amerikanen, Vlamingen. Opvallend veel Vlamingen. Een ongeluk? Een Vlaamse journalist trekt naar Noorwegen op onderzoek. Hij maakt er kennis met Kjerstin Andersen, die het onderzoek leidt. Moord, doodslag, bloed, seks, drugs een stevige portie Noorse koelbloedigheid en een vleugje Belgisch absurdisme zijn de ingrediënten voor deze intrigerende thriller.

Sten Treland groeide op in Oslo en woonde een tijd in Amsterdam en Antwerpen. De voormalige kok verhuisde daarna naar Italië, waar hij in 2005 veroordeeld werd tot drie maanden cel. De lachende eland is al in het Nederlands vertaald nog voor het boek in Noorwegen in de rekken ligt.... Ongezien.

Lies Maes