DE LIJST: de nieuwste thriller van trucker-schrijver Luc Boonen

‘Ik wou gewoon eens iets met mijn hoofd doen’, zegt hij bescheiden. ‘Lang geleden dat we nog zo weggeblazen werden door nieuw talent’, zegt de uitgeverij. Zo klonk het kort na de verschijning van Luc Boonens debuut 'Uit de hoogte', een thriller die meteen genomineerd werd voor de Hercule Poirotprijs. Volgende week verschijnt zijn derde boek, 'De lijst'.

Maak kennis met Dorien en Didier. Zij is een gepassioneerde politica die zich razendsnel naar de hoogste regionen van haar partij werkt. Hij is huisvader, degene die haar bad laat vollopen als ze uitgeput thuiskomt. Samen met hun drie kinderen vormen ze een prettig gestoord gezin. Maar zo was het niet altijd.
De turbulente studentenjaren van Didier komen aan de oppervlakte wanneer zich in hun stad enkele bizarre gebeurtenissen voordoen. Een neergehaalde boom splijt een kapel perfect doormidden, de heiligenbeelden bengelen opgeknoopt in de groene kruin. Het is maar een van de voorvallen en het beeld komt Didier angstaanjagend bekend voor. Ergens ver weg, in die hallucinante cocktail van drank en drugs uit zijn jeugd, sluimert een vage herinnering aan een lijst. Een lijst met krankzinnige ideeën...

Over zijn vorige thriller:

Uit de hoogte is niet alleen een geslaagde thriller, maar ook een boeiende en knap vertelde roman.’ – De Morgen

‘Boonens verhaal is doordacht gecomponeerd en psychologisch goed onderbouwd.’ – Het Nieuwsblad

De lijst wordt voorgesteld op woensdag 25 mei om 20u in Kapel Ursulinen in Hamont-Achel. Graag een seintje als u erbij wilt zijn op [email protected]. De auteur is beschikbaar voor interviews.

Luc Boonen is getrouwd en vader van drie kinderen. Overdag rijdt hij met de vrachtwagen, 's avonds schaaft hij zijn vingers aan zijn toetsenbord.

-----------------------------------------------------------------

De lijst | Luc Boonen