De nieuwe 'Mijn moestuin': Wim Lybaert maakt moestuinieren nóg gemakkelijker

Meer dan 40.000 exemplaren later is dit de langverwachte, herwerkte editie

Droom je van een eigen moestuin, maar weet je niet hoe eraan te beginnen? Wil je graag je eigen groenten kweken, maar heb je helemaal geen tuinervaring? Of ben je een ervaren moestuinier en op zoek naar de ultieme tips voor nóg prachtiger groenten? Dan is deze herwerkte uitgave van de moestuinbijbel zeker iets voor jou.

Vijf jaar geleden bundelde Vlaanderens populairste moestuinman Wim Lybaert al zijn kennis, passie en tientallen jaren moestuinervaring tot één compleet boek. Met Mijn moestuin kan de groenteleek zelfverzekerd aan de slag en de meest doorgewinterde moestuinier krijgt een schat aan informatie. Hoe zaai je succesvol, hoe begin je aan een teeltplan en met welke (biologische!) middeltjes wapen je je groenten tegen ziekten en plagen? Wim verklapt je zijn trucs om dikke, zoete tomaten te kweken, om de wortelvlieg te verschalken, je eigen aspergebed aan te leggen en de perfecte compost te 'oogsten'. Je krijgt er een moestuinkalender bij, waardoor je nooit meer achterop hinkt, en als extraatje 37 nieuwe, overzichtelijke groentefiches. Voor nóg meer moestuinplezier.

‘Vijf jaar terug hoopte ik iets in beweging te zetten. Toen heb ik iets gezaaid, de oogst heeft mijn stoutste verwachtingen overtroffen. En het is nog lang niet afgelopen. Mensen blijven inspireren, uit hun luie zetel halen, stimuleren om de tuin of de natuur in te trekken blijft mijn missie. Als ik iemand kan aanzetten om zijn eigen groenten te kweken, ben ik gelukkig. Dit boek is alvast het begin.’ – Wim Lybaert

Het moestuinseizoen van 2017 extra goed beginnen? Haal dan zeker ook de Moestuinplanner 2017 in huis. Een mooi en handig boekje waarin je dag na dag je moestuinactiviteiten kunt bijhouden. De planner helpt je op weg met een zaai-en oogstkalender, groentefiches, maandelijkse to-dolijstjes en nuttige klimaatinfo (Vlaanderen én Nederland).

Wim Lybaert maakt al ruim twintig jaar tv-programma’s. Met De Moestuin volgens Wim maakte hij Vlaanderen wildenthousiast voor het moestuinieren. In Het goeie leven bracht hij zijn twee grootste passies bijeen: groenten kweken en koken.

Laurence Machiels is groenjournalist en auteur van tuinboeken. Ze vult elke zaterdag de groenpagina van Het Laatste Nieuws en publiceert in tal van tuin- en andere bladen.

Mijn moestuin Volledig herwerkte versie | Wim Lybaert
ISBN 9789022333648 | blz. 384 | €29,99 | Gebonden