'De vleermuismoorden': gisteren feestelijk voorgesteld, vandaag meteen tweede druk!

Toni Coppers' negende Liese Meerhout-thriller vertrekt als een trein

Gisteren stelde succesauteur Toni Coppers zijn nieuwste boek 'De vleermuismoorden' voor. Vandaag worden de persen meteen opgewarmd voor een tweede druk. Dat de negende Liese Meerhout-thriller al van bij lancering een succes is, mag duidelijk zijn na het warme onthaal op de feestelijke boekvoorstelling van 'De vleermuismoorden' in Bar Deco gisterenavond. Het boek werd warm ingeleid door uitgever Karel Dierickx en Marcel Vanthilt, een Coppers-fan van het eerste uur, dixit himself.

Hoe stop je een moordenaar die niets meer te verliezen heeft?

'De ingrediënten van een Coppers-boek: fijn geraffineerd speurwerk, emotionele intelligentie, interessante personages, een mooie plot, een brede kijk op de wereld en een uitgediept thema.' - Patrick Van Gompel, VTM

'Het zou wel eens kunnen dat Coppers binnenkort, net als Aspe en Deflo, steevast bovenaan de bestsellerlijsten belandt. Dat zou helemaal terecht zijn.' - Misdaadromans.nl

Begin december rijdt een busje Britse zakenlui te pletter tegen een bank. Wanneer de vermeende aanslag een moord blijkt te verdoezelen, krijgt commissaris Liese Meerhout de opdracht de zaak te onderzoeken. Hoofdinspecteur Masson is intussen net terug van zijn reis naar Portugal waar hij een bibliotheek vol vleermuizen bezocht. Niet lang na de crash wordt een rechter vermoord en pleegt iemand een aanslag op Lieses leven. Noodgedwongen duikt ze onder. Naarmate het onderzoek vordert, wordt duidelijk dat Meerhout en Masson te maken hebben met een tegenstrever die niets te verliezen heeft.

Toni Coppers won in 2014 de Hercule Poirotprijs en in 2015 werd hij genomineerd voor De Gouden Strop. Van zijn laatste Liese Meerhout-thriller werden maar liefst 10.000 exemplaren verkocht. In het voorjaar van 2016 lanceert VTM de gloednieuwe reeks 'Coppers', gebaseerd op de thrillers rond Liese Meerhout.

---------------------------------------------------------

De vleermuismoorden | Toni Coppers