De vrouwenhater - Karen Sander

Jij bent mij vergeten. Maar ik jou niet...

Van dit debuut werden in Duitsland op enkele weken tijd 150.000 exemplaren verkocht. De vertaalrechten zijn ondertussen verkocht aan Frankrijk, Turkije, Groot-Brittannië, Nederland en België. Vrouwenhater stond 10 weken in de bestsellers top 10 in Duitsland.
De Duitse Karin Slaughter!

De vrouwenhater / Karen Sander - ISBN 9789022330302 – € 21,99 - 336 blz. – Paperback - Uitgeverij Manteau

Een vrouw wordt vermoord in haar appartement. Ronduit afgeslacht. Hoofdinspecteur Georg Stadler moet meteen denken aan een zaak van een tijdje geleden. Zou er een seriemoordenaar aan het werk zijn? Alleen: er zit al iemand in de cel voor die eerdere moord…

Stadler roept de hulp in van een psycholoog. Liz Montario heeft het voorbije jaar een reeks spectaculaire moorden opgelost. Ze zegt toe, hoewel ze zelf bedreigd wordt. Iemand schrijft haar anonieme brieven. Iemand die erg veel over haar weet. Te veel.

Er volgen nog meer moorden. Liz vraagt zich af: is dit echt een seriemoordenaar? Of een moordenaar die een seriemoordenaar speelt?

Karen Sander was vele jaren als vertaler aan de slag en doceerde aan de universiteit voordat ze zich volledig op het schrijven stortte. Ze woont met haar man in het Rijnland en werkt momenteel aan de opvolger van De vrouwenhater. Dit boek is de start van een thrillerreeks rond hoofdinspecteur Georg Stadler en psycholoog Elisabeth Montario.

400 bladzijden hoogspanning! - Frankfurter Allgemeine Zeitung

Ultraspannend en zeer geraffineerd. - Bild

Niet voor de gevoelige lezer. Deze auteur ontpopt zich als uitermate origineel. - 4 sterren, Duits vakblad Bücher

Snedig verteltempo… Sander slaagt erin een emotionele spanning op te bouwen die nooit routineus overkomt. - Recklinghaüser Zeitung