De weg naar Brazilië verschijnt op 6 december

Achter de schermen bij De Rode Duivels door Sander van den Broecke met tekeningen van Jeroom!

De weg naar Brazilië is een unieke blik in het leven op en naast het voetbalveld. Leesplezier gegarandeerd. Voor het kijkplezier zorgt Humo's huistekenaar Jeroom. ISBN 9789022329795 - € 9,99 - 118 blz - paperback - Een uitgave van Manteau & Drie

De Rode Duivels hebben Brazilië gehaald. Hoe dat op het veld is gegaan, hebben we allemaal kunnen zien. Maar wat gebeurde er achter de schermen? Hoe werd in kleedkamers en vergaderzaaltjes aan dat succes gebouwd? Wat waren de kantelmomenten? Wie waren de sleutelfiguren?

Humo-journalist Sander Van den Broecke volgde de Rode Duivels tijdens de hele WK-campagne op de voet en sprak urenlang met de acteurs: spelers, trainers, bondsbonzen en stafleden.

Sander van den Broecke is sinds 2000 journalist bij het weekblad Humo. Voordien werkte hij voor Het Nieuwsblad, De Gentenaar, De Standaard Magazine en Het Laatste Nieuws.

Jeroom is de huistekenaar van Humo. Sedert zijn doortocht bij De Slimste Mens heel erg hot en wanted.

Filip Joos over De weg naar Brazilië:

Straffe kost. Een geweldige inkijk in de interne keuken van de Rode Duivels. Verplichte lectuur voor al wie denkt dat voetbal begint bij het eerste fluitsignaal en eindigt bij het laatste.

Persprijs-de-weg-naar-Brazili_.docx

Lies Maes