'De zwarte Venus': een spannende historische roman van Lydia Verbeeck

Freakshows, verdwijningen en intriges in het 19e-eeuwse Brussel en Parijs

Duik onder in de boeiende 19e eeuw. De tijd van de eerste stoomtreinen, suffragettes, vélocipèdes, emigratie naar Amerika en de beginperiode van de fotografie.

'Lydia Verbeeck schrijft prettig proza en bouwt mooi spanning op.' - John Vervoort, Cobra.be

'Een onverwachte thriller met de opbouw van een Hitchcock.' - Patrick Vandendaele, Boek.be

Overal zag je ze eind negentiende eeuw opduiken: freakshows met monsterlijke figuren en exotische inlanders. In het provinciestadje Lier werd een vrouwelijk stamlid van de Khoikhoi, beter bekend als de Hottentotten, tentoongesteld. In 1874 komt de waard van herberg De Orleans op onverwachte manier in het bezit van Jantie. Hij stelt haar tentoon op het Kluizeplein maar er zijn kapers op de kust. Wanneer ze spoorloos verdwijnt, beginnen de problemen. De speurtocht naar Jantie voert de lezer onder andere naar Brussel en Parijs, waar de kunstenaarswijk Montmartre opgang maakt.

Lydia Verbeeck verdiende haar sporen met een aantal historische thrillers die zich afspeelden in het Lierse begijnhof. Na een reeks hedendaagse misdaadromans te hebben geschreven, keert ze met De zwarte Venus terug naar haar roots: de spannende, historische roman.

-----------------------------------------------------

De zwarte Venus | Lydia Verbeeck