Derde druk na twee weken en top 10 voor ‘Witte warmte’ van Casteleyn

Het gaat hard voor auteur Dimitri Casteleyn en zijn nieuwe roman Witte warmte. Amper twee weken na verschijnen verovert Casteleyn een zevende plaats in de wekelijkse fictie top 10 en is de derde druk een feit. Dimitri Casteleyn koos pas onlangs voor het fulltime schrijverschap. In 2013 scoorde hij al met zijn romandebuut De verjaardag. Zijn tweede roman Witte warmte (Manteau) die net verschenen is, lijkt zijn grote doorbraak te gaan worden. Bekijk hieronder de officiële boektrailer die vorige week gelanceerd werd en inmiddels meer dan 32.000 keer bekeken is op Facebook.

Witte warmte wordt aanstaande woensdag 17 februari feestelijk voorgesteld in een volle Handelsbeurs in Gent. Er zijn nog een tiental plaatsen vrijgehouden voor geïnteresseerde journalisten. Graag een seintje als u erbij wilt zijn ([email protected]).

Witte warmte vertelt het verhaal van Victor Sluis, een bevlogen professor die de stap zet naar het ondernemerschap en zijn kans schoon ziet om snel rijk te worden. Zijn dochter Eline, enig kind, ontdekt pas hoe beschermend ze is opgevoed wanneer ze psychologie gaat studeren en op kot gaat. Terwijl een eerste liefde Eline dichter bij het echte leven brengt, maakt haar vader een keuze die hun toekomst voorgoed verandert...
Met Witte warmte schreef Casteleyn een spannend en eigentijds verhaal over de vertroebelde relatie tussen een vader en een dochter die één ding gemeen hebben: hun passionele zoektocht naar vrijheid. Een tragische pageturner over de maakbaarheid van het leven, over de hunkering naar vrijheid, over de zoektocht naar warmte en over keuzes die een gezin voor altijd veranderen.

Dimitri Casteleyn (1966) besloot, na een succesvolle carrière als televisiemaker voor de VRT (productiehuis De Raconteurs met o.a. Drie generaties, Meneer de Burgemeester en Grand Central Belge), zich volledig toe te leggen op het schrijven. Van zijn hand verschenen eerder al de filosofische verhalenbundel Een mooie verrassing en de dichtbundel Omgekeerd. Zijn romandebuut De verjaardag kende vier drukken en kon zowel recensenten als het brede publiek bekoren. Van zijn drie boeken samen werden ruim 20.000 exemplaren verkocht, en zijn werk verscheen in vier verschillende talen.

-----------------------------------------------------------------

Witte warmte | Dimitri Casteleyn