'food2run' : Gezonder eten, sneller lopen

Een sportief kookboek met wedstrijd- en marathontips van Renata Rehor

Lopen is de meest beoefende sport ter wereld. Halfmarathons en marathons zien hun deelnemersaantal elk jaar stijgen. Ook recreatieve lopers willen steeds sneller lopen over langere afstanden. Voeding neemt een belangrijke en vaak onderschatte plaats in bij loopprestaties. Door op de juiste momenten de juiste voedingsmiddelen te eten, kun je beter presteren tijdens trainingen en wedstrijden en kan je lichaam achteraf beter herstellen. Een gezonde voeding zorgt tezelfdertijd voor een gezond en atletisch lichaam.

De auteur, een passionele marathonloopster, heeft de ingewikkelde materie van de sportvoeding vertaald naar de dagelijkse keuken. Haar recepten zijn ingedeeld in vijf types, zodat je de juiste voedingskeuzes kunt maken op specifieke momenten voor en na het lopen. Wat goed is voor een gezonde loper, is ook goed voor iedereen die mee aan tafel zit, dus het hele gezin geniet mee!

• met schema’s voor voeding in de week van de wedstrijd en op de wedstrijddag
  • ook voor vegetariërs
  • natuurlijke en seizoensgebonden ingrediënten
  • 5 types gerechten voor een perfecte voorbereiding, wedstrijd en recuperatie: energierijke maaltijden, energiesnacks, herstelsnacks, herstelmaaltijden en verwenhapjes.

Renata Rehor (40) is moeder van twee zonen. Ze is econome en werkt als projectconsultant voor bedrijven in de gezondheidssector. In de loop van haar carrière schoolde ze zich bij tot kok en sportvoedingsadviseur. In haar boek smelten haar passies voor marathons lopen en voor koken samen met haar visie op een gezonde levensstijl.

food2run - Renata Rehor - ISBN 9789022331521 - Manteau - € 24,99 - Ca. 208 blz. - Gebonden - verschijnt op 22 april

Annabel Kindekens