'Gin' - Eeuwenoud maar populairder dan ooit: hoog tijd om je kennis en smaakpapillen aan te scherpen

Op basis van de jenever van onze Lage Landen werd al in de zeventiende eeuw in Groot-Brittannië de eerste gin ontwikkeld. De klassieke gin-tonic was hét drankje van de jaren tachtig, vandaag kent het een ware heropleving. En terecht: de sprankelende frisheid van gin met het citrusbittere van tonic, een zalige combinatie!

Gin is het ideale introductieboekje in de wereld van gin. Naast een korte ontstaansgeschiedenis vind je in Gin ook informatie over hoe de verschillende soorten gin precies gemaakt worden, welke aroma's en kruiden vaak worden toegevoegd, wat de beste glazen zijn om gin in te serveren én een handig overzichtje van de bekendste gins en tonics.

Geen dikke encyclopedie: zo hou je genoeg tijd over om te proeven én te genieten. Cheers!

• Meer dan 30 recepten
  • Hippe gin-tonics, cocktails op basis van gin én punches.
  • Als extraatje: twee recepten voor gerechtjes die uitstekend bij je gin passen.

Nog op zoek naar een ideaal cadeau? Een boek, een fles gin en een lekkere tonic: daar kan je iedereen een plezier mee doen!

_______________________________________________________
Stanislas Jouenne, Gin