Healthy is Funky: Mich Baron helpt je in topconditie de festivalzomer door

Topfit het festivalweekend in en dans en detox nadien met zonnige beats op de achtergrond

De zon straalt, nu nog de festivals! De hoogdagen komen eraan maar hoe kom je die door met een frisse snoet? Groene foodtrucks schieten als paddestoelen uit de grond maar eerlijk duurt het langst: die pizzaslice laat niemand een heel weekend lang onberoerd. Goed begonnen is half gewonnen dus verwen jezelf voor én na - helemaal in de sfeer - met Healthy is Funky: de gezonde gerechten swingen de pan uit en met een groovy tune op de achtergrond blijf je een hele zomer lang in de sfeer!

Healthy is Funky is geen saai boek over voedingsleer: het legt op een vlotte, humoristische manier de basisprincipes van gezonde voeding uit en strooit over elk healthy recept een uniek snuifje muziek met een songtip per recept, op maat van het gerecht, waardoor gezond koken en eten helemaal een feest wordt.

'Healthy is Funky komt van funky muziek. Muziek die je meesleept, je blij maakt en doet dansen. Want healthy food is happy food & makes me wanna dance to funky music. #musicislife.' - Mich Baron

De ultieme muziektips van Mich Baron voor in de keuken vind je op spotify: https://open.spotify.com/user/healthyisfunkyyy.

---------------------------------------------------------------------------------------------------

Healthy is Funky in begrippen:

• Toegankelijk en betaalbaar: iedereen kan ermee aan de slag en om gezond te leven hoef je geen spreekwoordelijke boterham minder te eten
  • Muziek: Healthy is Funky linkt een gezonde levensstijl aan steengoede funk, soul, pop & rock, waardoor het een groot feest is voor zowel je smaakpapillen als je dansbenen
  • Feel good : Healthy is Funky  is een DIY boek, een gezonde levensstijl is één groot feest, waarbij genieten hand in hand gaat met gezond eten
  • Enjoy food: muziek en eten brengt mensen samen. Healthy is Funky is bij uitstek een kookboek om te delen met vrienden.
  • Veggie mood: een plantaardige levensstijl is niet enkel goed voor onze planeet, maar ook voor je lichaam

Healthy is Funky in cijfers:

• 10 Healthy is Funky-rules
  • +100 healhty recepten met funky songtips en foto's
  • Bijna 4.000 volgers op Instagram-account @HealthyIsFunky

Mich Baron, de funky lady achter de Instagram-account @healthyisfunky, dacht altijd dat een gezonde levensstijl iets was voor gezondheidsfreaks met te veel tijd en sportfanaten met een duur fitnessabonnement. Totaal niet te combineren met een drukke, stressy baan en een beperkt budget. Ze voelde zich vaak belabberd, dikke wallen huisvestten zich onder haar ogen en het cijfer op de weegschaal tikte gestaag aan. Quick fixes zoals dure oogcrèmes en vitaminensupplementen hadden niet het verhoopte resultaat.

Tot ze de grote kracht van gezonde en wat meer plantaardige voeding in je wekelijkse menu, een beetje meer beweging en voldoende nachtrust ontdekte. Zo stileerde ze uit haar persoonlijke zoektocht 10 funky basisregels die niet alleen je smaakpapillen laten dansen, maar heel je lichaam meeneemt op een funky roadtrip waarvan je begint te stralen aan de binnenkant, wat je uiteraard ook ziet aan de buitenkant. Ze leerde dat een gezonde levensstijl eenvoudig te begrijpen en makkelijk toe te passen is. Het hoeft geen fortuinen te kosten, je moet je sociale leven niet on hold zetten en de lekkernijen op feestjes hoef je al helemaal niet te laten passeren. Balance is key : een gezonde levensstijl is alleen haalbaar als je ook zorgeloos kan genieten en zondigen.

Healthy is Funky in 10 regels:

1. Geef je 100.000.000 cellen water
  2. Plantaardige eiwitten zijn sexy en funky
  3. Funky koolhydraten zijn complex
  4. Vezels zijn de BBF’s van je darmen
  5. Gezonde vetten zijn een must
  6. Pimp je lijf met vitaminen & mineralen
  7. Cut the crap!
  8. Move your ass
  9. Get your zzz's
  10. Diëten is bullshit, Healthy is Funky is groovy!

Mich Baron, Healthy is Funky
ISBN 9789022332313 | 208 blz. | € 24,99 | Gebonden