'Het keto-dieet': meer dan 150 recepten voor een maximaal gewichtsverlies en een betere gezondheid

Meer vetten - minder suikers - Low-carb - granenvrij - paleo

Hou je van een paleo-vriendelijk, koolhydraatarm of suikerarm eetpatroon en wil je je stofwisseling dat extra duwtje geven om gewicht te verliezen? Dan is Het keto-dieet perfect voor jou.

"Door het volgen van een koolhydraatarm paleo-dieet blijf ik op een gezond gewicht terwijl ik goed eet en bovendien inspireert het me om recepten te ontwikkelen. Mijn recepten zijn granen-, suiker- en glutenvrij en bij veel gerechten bied ik zuivelvrije alternatieven. Ik kies altijd voor biologisch vlees en grasboter, rauwe, hormoonvrije zuivel en gezonde vetten zoals kokosolie." - Martina Slajerova

Hoe werkt het?

Door voedsel te eten dat veel vetten bevat, gematigd eiwitten en weinig tot geen koolhydraten komt je lichaam in ketose. De lever gaat keto-lichamen produceren, moleculen die energie leveren tijdens perioden van beperkte koolhydraatinname. Dit betekent dat de stofwisseling van het lichaam verlegd wordt van het verbranden van glucose (de grootste energiebron uit koolhydraten) naar het verbranden van vet. Extra voordelen:

• je bent minder hongerig
  • je bloedsuikerspiegel vertoont geen schommelingen
  • je verliest geen spiermassa

Martina Slajerova, oprichter van de KetoDiet-blog, schreef met Het keto-dieet een praktische handleiding voor een ketogene levensstijl, met daarbij meer dan 150 recepten. Maak zelf je ketobroodjes, je hazelnootpasta of ketchup. Ontbijt met Spaanse eieren, serveer norirolletjes met zalm als hapje, vul een avocado met kipkerrie, maak een romige bloemkoolsoep met chorizo, Aziatische visballetjes met zoete chilisaus, gehaktpasteitjes of kalkoenburgers met komkommersalsa. Eindig in stijl met een double chocolate muffin.

______________________________________________
Martina Slajerova, Het keto-dieet