Heylen en de Herkomst - Martin Heylen

Met 8 bekende mensen op avontuur in hun land van origine

België wordt almaar kleurrijker. De instroom van migranten brengt al eeuwenlang nieuw bloed in onze maatschappij. Maar ook succes, schoonheid, temperament, intelligentie. En topfiguren. Van heel wat beroemde Belgen beseffen we zelfs niet dat ze vreemde roots hebben. Dat is het uitgangspunt van dit boek en van een nieuw TV-programma op VIER. ISBN 9789022329733 - € 22,50 - 256 blz. - gebonden - Een uitgave van Drie/Manteau - verschijnt op 30 april

Martin Heylen reist met bekende Belgen van vreemde origine naar hun land van herkomst. Zo ontdekken wij op een unieke manier en met bevoorrechte gidsen het leven op acht verschillende plaatsen in de wereld. Maar elke reis openbaart ook een verrassende kant van een Belgische artiest, atleet, politica of fotomodel.

• Elodie Ouedraogo - Burkina Faso
  • Jani Kazaltzis - Griekenland
  • Barbara Sarafian - Armenië
  • Meyrem Almaci - Turkije
  • Aagje Vanwalleghem - Brazilië
  • Tatiana Silva - Kaapverdië
  • Prem Radhakishun - Suriname
  • Svetlana Bolshakova - Rusland

Martin Heylen is al 33 jaar journalist en reiziger. Hij schreef o.a. voor Humo, publiceerde enkele boeken en maakt nu televisieprogramma's. Voor Man bijt hond trok hij door de VS, Siberië en China en bracht spraakmakende reportages. Hij maakte ook gelauwerde reeksen als Terug naar Siberië en God en klein Pierke (VRT) en ging vorig jaar voor het VIER-programma Dr. Livingstone op dubbelreis met Philippe Geubels. Zijn nieuwe reisprogramma wordt uitgezonden op VIER, maar de liefde voor het schrijven en voor verhalen achter de schermen leidde tot dit boek.

Persfolder Heylen en de herkomst

PDF - 11 Mb