'Katten kleuren' - Het nieuwste kleurboek van schrijfster en kunstenares Veronique Puts

Van de bestsellers 'Miauwkes' en 'Kattenkwaad': het kleurboek met de hoogste aaibaarheidsfactor!

In Katten kleuren maakte Veronique Puts meer dan 40 schitterende kleurplaten van poezen. Ze tekende Pernod, Cootje en Chatblis en heel veel andere katten. Ze verzon kattenspelletjes. Ze verzamelde weetjes en citaten die een glimlach toveren op het gezicht van iedereen die houdt van poezen. En er is ook plaats voor je eigen creativiteit in dit boek: je kunt foto's of tekeningen toevoegen van je eigen kat. Het boek ligt sinds deze week in de winkel.

'Veronique Puts is zo'n schrijfster die, tussen de regels door, kopjes en aaitjes geeft, tot je spint van vrolijkheid.' - Sven Ornelis, Q-Music

'Vertederend en vol humor...' - Christel Van Dyck, Radio 2

'Instant feelgood.' - Hilde Sabbe, Het Laatste Nieuws

Veronique Puts (°1964) is schrijfster en tekenaar van jeugdboeken. Ze groeide op in Maasbracht, een landelijk Nederlands dorpje. Al van jongs af aan gebeten door tekenen kiest ze uiteindelijk voor een hogere opleiding aan de Academie voor Beeldende Kunsten in Breda. Ze gaat aan de slag als zelfstandig illustrator en schrijft geregeld columns voor kranten zoals De Haagsche Courant, Dagblad de Limburger en De Stem. Ondertussen werkt ze aan haar schilderijen en in 1999 opent er een eerste tentoonstelling met haar werk. In dat jaar wordt ze ook ingehuurd om theaterdecors te maken voor haar man, bekende Vlaamse cabaretier Geert Hoste.

Haar literair debuut kwam er in 2009 met Hier is spits, met in de hoofdrol een geestig muisje dat nog in drie andere van haar boeken zou verschijnen. In Uit elkaar (2013) steekt ze kinderen die met een echtscheiding te maken krijgen een hart onder de riem.

ISBN 9789022331675 | Katten kleuren | 80 blz. | €14,99 | Paperback | Manteau