Kingston Noir - Guido Eekhaut

Een nieuwe thriller van de winnaar van de Hercule Poirot-prijs 2009!

Een uiterst spannende, exotische thriller van de auteur van Absint, Vulkaan en de Wolven-boeken. Guido Eekhaut won in 2009 de Hercule Poirotprijs voor Absint. ISBN 978 90 223 2984 9 – € 21,99 - 336 blz. – Paperback - Uitgeverij Manteau - verschijnt 19/05

In Zaventem wordt een overval gepleegd op een vliegtuig. Alexei, een Russische huurling, steelt daarbij een datadrager. Zijn deal met terroristen loopt echter fout en hij verstopt de datadrager bij zijn vriendin Anna. Wanneer hij wordt  vermoord, vlucht Anna met haar dochter Lucy naar Jamaica, waar Anna’s ex-vriend en de vader van Lucy woont. Ze worden achtervolgd door Alexeis vijanden.

Kingston, Jamaica. Een seriemoordenaar ontvoert en vermoordt schoolmeisjes. Commissaris Jennifer Vassell leidt het onderzoek. Ze heeft alles tegen. Ze is blank, ze is Brits en een vrouw. En ze zoekt een moordenaar die zich niet laat vangen. Ten einde raad doet ze een beroep op een oude vriend uit Londen, een voormalige profiler.

Wanneer Anna en Lucy onderdak vinden in Kingston, hopen zij onvindbaar te zijn voor de mensen die de datadrager in handen willen krijgen. Zowel de Mossad als de Arabieren arriveren op Jamaica. Maar zijn zij wel het grootste gevaar?

Zijn thrillers zijn ambitieus en vlot geschreven, de koning van de onconventionele plot.

- Het Nieuwsblad

Lies Maes