'Koken is liefde tonen': Jeroen Meus inspireert de lezer met 101 nooit eerder gepubliceerde recepten in 'Dagelijkse kost 2'

Dagelijkse Kost: op maandag 28 augustus opnieuw op televisie én in de boekhandel!

"Eten kan voor mij nooit een hype zijn. Daar voel ik me te nederig voor. Hoe is het mogelijk dat we van de essentie van ons bestaan een trend durven maken? Of claimen het allemaal te weten? Hoe meer ik leer, hoe meer ik weet dat ik nog veel moet leren. Eten moet vooral gekoesterd worden en niet geclaimd.
Gerechten zeggen veel over wie we zijn. Worst met rodekool of een lekkere stoverij, dat zijn wíj toch gewoon?"

Uit: Voorwoord Dagelijkse kost 2, Jeroen Meus

Elke dag weer inspireert Jeroen Meus honderdduizenden mensen met zijn Dagelijkse kost- gerechten. Gerechten zonder franjes, voorbij elke trend of hype. Simpelweg lekker. Bereid met gezond verstand. Deze rode draad loopt ook doorheen zijn nieuwe boek Dagelijkse kost 2, dat verschijnt op 28 augustus.

Vanavond had mijn vrouw een heerlijke zomerse stoemp gemaakt. Met alleen groenten. De pot was leeg. Morgen gaat de andijvie eraan. In witte saus, met een kotelet en puree. Ik maak een vulkaan en giet de braadjus in de krater. Een feestmaaltijd die tegelijkertijd een nieuwe herinnering plant in dat kleine hoofdje van mijn zoon. Dat is eten voor mij, echt eten. Zonder franjes maar met mijn gezond verstand.

Voor Dagelijkse kost 2 brengt Jeroen Meus 101 nooit eerder gepubliceerde recepten samen in een prachtig vormgegeven boek, afgewisseld met karakteristieke foto's van Thomas Sweertvaegher en zijn eigen filosofie over voeding, koken en bij uitbreiding het leven. Echte klassiekers, verrassende veggie stoofpotjes, frisse salades en snelle pasta's: stuk voor stuk klaargemaakt met liefde en passie.

"De kracht van eenvoud. Het is een cliché, maar voor één keer past het perfect. Eenvoud is de sleutel tot het blijvende succes van Jeroen Meus." - De Standaard over Dagelijkse zomerkost

Over Dagelijkse kost 1

"Volwassener, internationaler en veel persoonlijker" - Het Laatse Nieuws

"Jeroen Meus houdt zich aan zijn basisprincipes van eenvoud en degelijkheid, maar mikt deze keer voluit op ons jeugdsentiment en ons familiegevoel" - De Standaard der Letteren