'Koken voor elke dag' - Het ultieme basiskookboek volledig herwerkt

Meer dan 2000 oude en nieuwe klassiekers van De Praktische School in een heel nieuw jasje

'In tijden van voedselhypes, een obesitasepidemie en berichten over werknemers die geen tijd hebben om te koken is een duidelijke voedingsleidraad nodig. Als verplicht leesvoer op school pleiten wij dan ook voor de culinaire bijbel waar al verschillende generaties koks op leunen: Koken voor elke dag. De recepten gaan nog steeds uit van gezond boerenverstand: eet seizoensproducten, begin bij wat geproduceerd wordt in de directe omgeving en maak zoveel mogelijk zelf. Dat, gecombineerd met de nieuwste richtlijnen van de Hoge Gezondheidsraad en verschillende vegetarische alternatieven, maakt van Koken voor elke dag een actueel boek om je voedingspatroon op te baseren. Al het goeds dat ons culinair erfgoed ons te bieden heeft.' - Knack Focus

De basics van vroeger en nu in een kookbijbel van formaat:

• Voor wie voor het eerst in de potten roert
  • Voor de hipste foodie die wil weten hoe je de beste bouillon trekt
  • Zelfs voor grootmoeder: die misschien voor het eerst een stoofpotje met kikkererwten klaarmaakt

Tomatensoep, witlof met ham en kaassaus, koninginnehapjes, chocomousse: de klassiekers overleven zonder twijfel de tand des tijds. Maar hoe bereid je ze ook weer? Voor het antwoord op alle vragen over de smakelijke keuken van bij ons, blijft Koken voor elke dag de ultieme kookbijbel.

Tegelijkertijd is de wereld een dorp geworden en op culinair gebied vallen er dagelijks nieuwe dingen te ontdekken. Dat ons eetpatroon een enorme invloed heeft op onze gezondheid is wetenschappelijk bewezen, we raken er steeds meer van overtuigd dat minder vlees en vis eten onze planeet alleen maar ten goede komt en in onze multiculturele samenleving ontdekken we heel wat nieuwe smaken en mogelijkheden.

Hoe kan je aan de slag met kikkererwten, quinoa, zeewier of agaragar? Hoe maak je tempura, hummus, baba ganoush, falafel, courgettespaghetti of bloemkoolcouscous? In Koken voor elke dag vind je een overvloed aan antwoorden in de vorm van recepten, bereidingswijzen en productinformatie om die nieuwe ontwikkelingen in de praktijk toe te passen.

Helemaal mee met de hedendaagse keuken maar tijdlozer dan trends en hypes: een boek waarin je alle oude én nieuwe basics terugvindt.

Alles bij elkaar opgeteld vind je in Koken voor elke dag meer dan 2000 recepten vanuit een duurzaam uitgangspunt, met veel aandacht voor:

• De superdiverse keuken van vandaag
  • Vegetarische alternatieven in samenwerking met EVA vzw
  • De richtlijnen van de Hoge Gezondheidsraad

De Praktische School, partner van Femma, geeft jaarlijks aan duizenden vrouwen en mannen workshops en cursussen. Met een uitgebreid aanbod activiteiten zetten we iedereen op weg: duurzaam koken en gezonde voedingstips, breien, haken, naaien, maar ook je huis inrichten, styling en recycling.

____________________________________________
De Praktische School, Koken voor elke dag
ISBN 9789022333013 | 846 blz.
| € 34,99 | Gebonden
Uitgegeven bij Manteau