Manteau verwelkomt ex-Raconteur en auteur Dimitri Casteleyn met zijn nieuwe roman

Na het succes van zijn debuutroman 'De verjaardag'

Laatste nieuwkomer bij het fictie-fonds van uitgeverij Manteau (WPG.be) is auteur Dimitri Casteleyn. Hij maakt de overstap van uitgeverij Vrijdag. Casteleyn zat met zijn non-fictie boeken al bij Manteau maar vanaf nu ook met zijn literair werk. In februari 2016 verschijnt zijn tweede roman 'Witte warmte'.

“Ik ben zeer erkentelijk voor de kansen die ik eerder kreeg, maar na de goede gesprekken met de mensen bij uitgeverij Manteau twijfelde ik niet lang. Als ik de namen zie van de auteurs die hun carrière bij deze uitgeverij begonnen zijn (van Jeroen Brouwers over Hugo Claus tot Pieter Aspe), word ik natuurlijk wel even stil, maar dat versterkt juist mijn goesting en mijn ambitie.” – Dimitri Casteleyn

Dimitri Casteleyn (1966) besloot, na een succesvolle carrière als televisiemaker voor de VRT (De Raconteurs met o.a. Drie generaties, Meneer de burgemeester en Grand Central Belge), zich volledig toe te leggen op het schrijven. Van zijn hand verscheen eerder al de filosofische verhalenbundel Een mooie verrassing en de dichtbundel Omgekeerd. Zijn romandebuut De verjaardag (2013) kende een vierde druk en kon zowel recensenten als het brede publiek bekoren. Van zijn drie boeken werden samen ruim 20.000 exemplaren verkocht, in vier verschillende talen.

“We zijn zeer blij een veelzijdig auteur als Dimitri Casteleyn in ons fictie-fonds te verwelkomen. Zijn eerdere boeken zijn niet onopgemerkt gebleven en we zijn van oordeel dat hij een mooi oeuvre kan uitbouwen bij ons.” – Uitgeefdirecteur Marianne De Baere

Alexandra Cousy

WPG Uitgevers