Miauwkes - Veronique Puts verschijnt op 27 september

Leven met katten

De poezenbijbel van de grootste kattenliefhebster van Vlaanderen. Pernod en Chatblis, de bekende katten uit de wekelijkse Miauwkes columns van Veronique Puts, zijn eindelijk verkrijgbaar in boekvorm.

Veronique Puts is ongetwijfeld de grootste kattenliefhebster van Vlaanderen. Ze deelt haar leven met twee exemplaren: Pernod, een melodramatische stalker, en Chatblis, een lichtelijk naar overgewicht neigende foodie. Aan flarden gereten fauteuils, verveloze deurposten, aan diggelen gegane vazen: voor Veronique Puts weegt niets op tegen de exclusiviteit van de spinnende liefde.

Ik word altijd erg vrolijk van de schrijfsels van Veronique over haar katten. Die lichtvoetigheid, de speelse charme, het gevoel voor humor...  Heel gevoelig ook, zonder ooit  klef te worden. Instant feelgood  van de bovenste plank.Je hoeft volgens mij ook niet per se dol op katten te zijn om ingepalmd te worden door dat onweerstaanbare duo, Pernod en Chatblis. Het volstaat dat je een hart hebt, en wat verbeelding. Hilde Sabbe, Het Laatste Nieuws

Mensen die houden van poezen houden ook van mensen. Dit kattenboekje knettert van de liefde. Veronique Puts is zo’n schrijfster die, tussen alle lijnen door, kopjes en aaitjes geeft, tot je spint van vrolijkheid. Sven Ornelis, Q-Music

Veronique Puts schrijft, tekent, schildert en fotografeert. Ze illustreerde kranten en boeken in binnen- en buitenland, publiceerde zes jeugdboeken en won diverse onderscheidingen voor haar werk. In haar wekelijkse column ‘Miauw-kes’ in Dag Allemaal schrijft ze met passie over haar dagelijks leven met Pernod en Chatblis.

Lies Maes