Mijn moestuin - Wim Lybaert & Laurence Machiels verschijnt op 4 november

De nieuwe standaard voor moestuinierend Vlaanderen!

Wanneer Wim Lybaert moestuiniert, spat de passie van het scherm. Wanneer hij zaait, plant, oogst of kookt, valt er voor iedereen wat te leren. ISBN 9789022328828 - € 29,95 - 352 blz. - Gebonden full colour - Een uitgave van Manteau & Drie

Droom jij ook van een eigen moestuin, maar weet je niet hoe eraan te beginnen? Of zijn eerdere pogingen op niets uitgedraaid? Of misschien is jouw moestuin je favoriete biotoop en heb je al heel wat ervaring? Vlaanderens meest populaire moestuinman Wim Lybaert bundelde al zijn kennis, passie en tientallen jaren moestuinervaring tot één compleet boek. Met Mijn moestuin kan de groenteleek zelfverzekerd aan de slag en de meest doorgewinterde moestuinier krijgt een schat aan informatie.

Wat vertelt de bodem je, hoe zit het met het weer, hoe zaai je succesvol en hoe wapen je je (biologisch!) tegen ziekten en plagen? Met een echte moestuinkalender, waardoor je nooit meer achterop hinkt, van de eerste bestelling zaden in januari over de intense lente, de zomerse overvloed tot de allerlaatste wintergroente. En met de nodige trucs om de lekkerste tomaten te kweken, de wortelvlieg te verschalken, je eigen aspergebed aan te leggen en de perfecte compost te ‘oogsten’. Inclusief Wims favoriete groentezaden en twaalf van zijn meest gesmaakte recepten.

Wim Lybaert maakt al ruim twintig jaar tv-programma’s, waaronder Man bijt hond, Weg naar Compostela en natuurlijk ook De moestuin volgens Wim. Moestuinieren en lekker koken met groenten zijn twee belangrijke ingrediënten van zijn leven. Vanuit zijn eigen moestuin in Brugge neemt hij Vlaanderen mee op een boeiend moestuinavontuur vol humor.

Laurence Machiels is freelance groenjournalist en auteur van tuinboeken. Ze vult elke zaterdag de groenpagina van Het Laatste Nieuws, heeft haar eigen column in Bloem & plant en publiceert in tal van tuin- en andere bladen. In haar halve hectare grote tuin in de Vlaamse Ardennen is de moestuin haar lievelingsplek.

Lies Maes