Mijn oogst - Wim Lybaert

Ik kweek geen groenten, ik kweek gerechten!

Wim Lybaert duikt opnieuw de moestuin in, deze keer voor de langverwachte oogst. Want hoe passioneel Wim ook tuiniert, koken en lekker eten is zijn absolute drijfveer.

Van Mijn moestuin werden meer dan 30.000 exemplaren verkocht!

Mijn oogst - ISBN 9789022330418 - 352 blz. - € 29,99 - gebonden - Een uitgave van Manteau |Drie

Mijn oogst - ISBN 9789460414664  - 352 blz. - € 21,99 - E-book - Een uitgave van Manteau |Drie

Wim Lybaert is beschikbaar voor interviews. Mijn oogst verschijnt 30 september.

Geef me gerust een seintje als er vragen zouden zijn.

Niet zijn koelkast maar zijn moestuin bepaalt wat Wim eet. Met spinazie doet hij de stoemp van zijn oma herleven, zomerse rode bieten vangt hij in een pot en bloemkool wordt een pittige Indiase curry. Stuk voor stuk Wims favoriete recepten, met secondevers geoogste groenten, recht uit de moestuin. Aangevuld met alle oogsttips die hij in de loop der jaren heeft verzameld, overzichtelijke fiches hoe je elke groente kweekt en de mooie en soms merkwaardige verhalen achter de geschiedenis van elke groente.

Wim Lybaert maakt al ruim twintig jaar tv-programma’s, waaronder Man Bijt Hond, Weg naar Compostela en natuurlijk ook De moestuin volgens Wim. Vanuit zijn 100 m2 grote privémoestuin in Brugge leert hij Vlaanderen moestuinieren.

Laurence Machiels is freelance groenjournalist. Ze vult elke zaterdag de groenpagina van Het Laatste Nieuws, is te zien op Libelle TV en publiceert in tal van tuin- en andere bladen.

Lies Maes