Na de regen - het veelbelovende debuut van Eva De Groote

Hoe één nacht het leven van drie vrouwen voorgoed verbindt

Na de regen is een verhaal over verlies, liefde en de zoektocht naar stilte in een oorverdovende wereld

Eva De Groote ontdekt poëzie in alledaagse taferelen en ontmoetingen. Lange tijd was het delen van kleine verhalen en verwondering voldoende om het kloppende verlangen in haar binnenste te sussen: dat van haar schrijverschap. Maar nu is het er dan toch: haar eerste boek.

Na de regen is een lust voor hart en oor. - (Joris Hessels, bekend van Radio Gaga)

Siri's moeder verongelukte toen ze op een nacht in de regen met haar fiets naar huis reed. Sindsdien leeft Siri alleen en is ze als de dood voor onweer. Pas wanneer ze als geluidsontwerper een eigen studio opent in Brussel, krijgt haar leven weer zin. Als ze echter Ferre ontmoet, een opkomend beeldend kunstenaar, raakt ze volledig de kluts kwijt. Halsoverkop rijdt Siri naar Frankrijk. Ze wil er de plek opzoeken waar ze meer dan tien jaar geleden terechtkwam na het overlijden van haar moeder. De plek die haar leven voor een tweede keer in korte tijd op z'n kop zette.

_______________________________________________________
Eva De Groote, Na de regen