'Nepvlees' van Belinda Aebi

Harder, wreder en wraakzuchtiger

Nepvlees is de zesde thriller van Belinda Aebi in de reeks rond onderzoeksrechter Maud Gelderman, de recht-voor-de-raapse inspecteur van de Gentse recherche. Dit keer is haar zoektocht echter wreder, zijn de confrontaties harder en de gevoelens wraaklustiger dan ooit.

'Nepvlees is Belinda’s zesde thriller en het is meteen haar beste. Ze is gegroeid als auteur en weet steeds beter haar plotlijnen uit te zetten. Haar boeken worden met elke nieuwe titel scherper en steviger. Nepvlees snijdt meteen de adem af en laat niet los. Met deze thriller knipoogt ze naar Jussi Adler Olsen en die knikt goedkeurend terug. Sterk werk.' - Karel Dierickx, uitgever

Nepvlees

Op de teppan van het Japanse restaurant Zuma wordt het lichaam van een verkoolde vrouw aangetroffen. De autopsie en het identificatieonderzoek wijzen uit dat het lijk dat van chef-kok Kishi Takeda is. Maud Gelderman gaat samen met haar speurders Max en Gijs op onderzoek uit.

Monique Regniers – bijnaam Mincko – hielp enkele jaren mee in de praktijk van haar echtgenoot Jan, een befaamd dierenarts. Nu Jan aan een slepende ziekte lijdt, sluit ze de praktijk, verkoopt het huis en gaat in een klein appartement in de Gentse Belfortstraat wonen. In de periode dat haar man nog in goede gezondheid was, kreeg hij een tip over gruwelijke praktijken in de Zuma. Monique is vastbesloten het geheim te ontsluieren en infiltreert.

'Nepvlees van Belinda Aebi leest als een trein. Crime van bij ons, herkenbaar en direct. Het verhaal sleept je mee in het hoofd van de schuldige met een verrassend einde als toemaat.' - Rudi Vranckx

'Belinda Aebi introduceert een nieuw type psychopathische moordenaar, een gekwelde geest, die de lezer op zijn zachtst gezegd niet onberoerd zal laten: een passionele wraakengel, de vleesgeworden nachtmerrie van iedere dierenmishandelaar. Elke gelijkenis met bestaande personen is louter toevallig. Of niet?' - Michel Vandenbosch, voorzitter Gaia

Met de regelmaat van een Zwitsers zakhorloge levert Belinda Aebi elk jaar een zenuwslopende thriller af. In Dubbelspel (2010), Het geluid van de stilte (2011), Het containermeisje (2012) en Darkroom (2013) is Gent de arena van moorden en misdaden. In de zomer van 2014 verscheen Zigeunerbloed, een thriller tegen de achtergrond van de Gentse Feesten. Haar boeken worden door pers en publiek geprezen vanwege de durf waarmee ze actuele thema’s aansnijdt.

ISBN 9789022331583 | Nepvlees | 336 blz. | €21,99 | Paperback | Manteau