'OndeugendER ouder worden': Zaki gaat nóg ondeugender vooroordelen over de zilveren generatie te lijf

Gloeiend van een goed humeur, maar zonder de waarheid uit de weg te gaan

De bekendste dj van het land doet het weer: na het succesvolle Ondeugend ouder worden komt Zaki met een nieuwe ode aan de ouderdom. En dit keer nóg wat ondeugender.

Hij had een mail gekregen: ‘Uw boek maakte mij bijna blij dat ik vijfenzestig jaar geworden ben, maar het mag toch allemaal een beetje stouter.’ En dus schreef Zaki een vervolg op zijn bestseller.

In Ondeugender ouder worden behandelt de intussen zeventigjarige Zaki in zijn typische enthousiaste, humoristische en ook een tikkeltje filosofische stijl met branie en bravoure de volgende onderwerpen: ongeremde seks bij dynamische ouderen, sport, drugsgebruik, onbekommerd daten en creatief cremeren, smakelijk eten, holebi-senioren, leefbare dementie et cetera.

Een ondeugende levensvisie die op geen enkele boekenplank mag ontbreken, want: oud worden is de toekomst!

Zaki wisselt opnieuw gedichten, verhalen en grappen af met wetenschappelijke kennis en (soms) pittige persoonlijke levenswijsheden. Hij maakte er zelf frisse en schalkse illustraties bij. En hij schreef speciaal voor het boek een toneelstuk voor speelgrage senioren. Het resultaat: geen betutteling of lullige raad, maar een boek dat dynamische ouderen prikkelt en inspireert.

Boekvoorstelling op woensdag 14 september in Minard Schouwburg in Gent, met als hoogtepunt van de avond de première van de éénakter ‘De vuurpijl’, door Rederijkerskamer De Loofblomme uit Sint-Denijs-Westrem. Graag een seintje van uw komst op pers@wpg.be.

-----------------------------------------------------------------

Ondeugender ouder worden | Zaki