Ontdek de gevarieerde recepten van M-Books in twee heruitgaven en het gloednieuwe 'Heerlijke Quinoa'

Van hamburgers tot quinoa, of helemaal glutenvrij!

M-Books, de nieuwe spin-off van Uitgeverij Manteau, heeft in het voorjaar qua kookboeken voor elk wat wils. Zo speelt het gloednieuwe Heerlijke quinoa in op de trend rond het makkelijk te koken superzaadje, wordt Glutenvrij koken en bakken in een volledig nieuw jasje gestoken en bedient de heruitgave van Hamburgers De Luxe de mensen die liever hun tanden in een goede burger zetten. Kortom: heel wat recepten om binnenkort van te genieten!

HEERLIJKE QUINOA

De mensen in de Andesregio weten het al duizenden jaren: quinoa is een superzaadje! Niet alleen is het een perfecte eiwitbron, maar het bevat ook negen essentiële aminozuren en past perfect in een glutenvrij voedingspatroon – quinoa wordt met recht en rede superfood genoemd. Geen wonder dat de populariteit ervan de laatste jaren enorm is toegenomen. Maar wat veel mensen niet weten, is dat quinoa een stuk veelzijdiger is dan als zaadje door de salade. In Heerlijke quinoa maakt u kennis met meer dan 100 verschillende zoete én hartige gerechten, die gemakkelijk te maken zijn. Wat dacht u bijvoorbeeld van quinoapannekoekjes met kruidige aardbeiencompote en yoghurt, tortillachips met quinoameel of zelfs visticks in een quinoajasje?

-----------------------------------------------------------------

Heerlijke quinoa  | Karen S. Burns-Booth, Carolyn Cope, Jassy Davis, Kristina Sloggett & Jackie Sobon
ISBN 9789022333433 |  blz. 176 | € 19,99 | Softcover
Verschijnt 14 februari

GLUTENVRIJ KOKEN EN BAKKEN

Wie kampt met een glutenallergie of -intolerantie moet zijn voedingspatroon vaak volledig omgooien. En dat is moeilijk, omdat het niet voor even, maar voor je hele leven is. Maar: ook wanneer je glutenvrij moet eten, kun je ervan genieten. Zeker met deze heruitgave vol heerlijke recepten!

In Glutenvrij bakken en koken geeft Frédéric Jules je informatie mee over verschillende glutenvrije bloem- en meelsoorten, om er vervolgens zelf mee aan de slag te gaan. Bijvoorbeeld in de vorm van bananencake, Quiche met gerookte eendenborst en gekarameliseerde prei, Californische pizza of een stukje cheesecake. Stuk voor stuk heerlijke aanraders.

Glutenvrij koken en bakken  | Frédéric Jules
ISBN 9789022333440 |  160 blz. | € 19,99 | Softcover
Verschijnt op 21 januari 2017

HAMBURGERS DE LUXE

Een hamburger kent iedereen, als snelle hap tussen een broodje of met frietjes en sla. Vroeger was de keuze beperkt en werd de hamburger niet echt als culinair hoogstaand beschouwd, maar zijn status is veranderd. Als je met vlees van superkwaliteit werkt en dat subtiel kruidt, dan kun je een driesterrenhamburger bereiden. En niet alleen met rundvlees natuurlijk, ook met andere vleessoorten, vis, groenten of granen kun je heerlijke burgers maken. Varieer en combineer met gesmolten kaas, een pittig sausje, een krokant broodje, een kraakverse salade en je zult gegarandeerd scoren!

Hamburgers De Luxe  | David Japy
ISBN 9789022333457 |  blz. 160 | € 19,99 | Softcover