ONZE BORST. Dagboek van kanker - Lander Deweer

Een sereen en glashelder verslag, door de ogen van de partner

In Onze borst. Dagboek van kanker beschrijft Lander Deweer hoe een bolletje in een borst het leven van twee twintigers op zijn kop zet. Ze zijn jong en levenslustig, maar plotsklaps maken reizen en lachen plaats voor trillen en ziekenhuizen bezoeken.

Van dag tot dag noteert Lander hoe ze samen alles beleven, hoe ze weigeren het hoofd te buigen en de ziekte, angst en verwonding aanvaarden. Hoe ze elk apart in gedachten verglijden, samen de tegenwind trotseren. Hoe ze huilen en liefhebben. Hoe zij haar glimlach niet verliest.

Lander Deweer (1985) studeerde geschiedenis aan de Universiteit Gent en werkte van 2009 tot 2014 als journalist voor De Morgen. Hij woont in de Vlaamse Ardennen, is freelance journalist en schrijft voor het wielertijdschrift Bahamontes.

De auteur is beschikbaar voor interviews.

---------------------------------------

Onze borst. Dagboek van kanker – Lander Deweer – €19,99 – 192 blz. – paperback – Manteau

Alexandra Cousy

WPG Uitgevers