Oorlogspost - ​ Het dagboek van Frans 1914 - 1918

Van de auteur van "In Vlaamse Velden", het succesboek bij de tv-serie op Eén

Als de Eerste Wereldoorlog uitbreekt, is Frans, zoon uit een Antwerps slagersgezin, net dertien jaar. In zijn dagboek beschrijft hij de belegering van Antwerpen, de zeppelinbombardementen, de val van de stad en de Duitse bezetting. Via postkaarten en foto’s van zijn broer Karel, die gemobiliseerd is, volgt hij het leven aan het fort.

Aanvankelijk is de oorlog voor Frans een spannend avontuur. Zeker wanneer hij een Duitse spion op het spoor komt. Maar dan verdwijnt Roos, Karels verloofde, onder mysterieuze omstandigheden. Frans wil haar kost wat kost vinden en gaat met gevaar voor zijn eigen leven op zoek naar haar.

• Een beklijvend verhaal waarin fictie en non-fictie mooi in elkaar verweven zitten

• Op basis van authentiek bronnenmateriaal over de Groote Oorlog in Antwerpen en België

• Met uniek beeldmateriaal van het Liberaal Archief in Gent

Oorlogspost: Het dagboek van Frans 1914-1918 - Leen De Laere | ISBN 9789022330562 | €15,99 | 12+