Pieter Aspe maakt 'Het oor van Malchus' tastbaar met spraakmakende trailer

Wat als een radicale katholieke beweging zou dreigen met terreuraanslagen om de traditionele christelijke waarden in ere te herstellen? Pieter Aspe stelde vanavond in Blankenberge zijn nieuwe boek Het oor van Malchus voor en maakte meteen de denkoefening concreet met een spraakmakende trailer.

Berthe Courierre, een knappe Parisienne, wordt naakt aangetroffen in het Pastoor Vanhaeckeplantsoen in Brugge. Dit op het eerste gezicht onschuldige voorval luidt het begin in van een reeks bloedige aanslagen die het land op zijn grondvesten doen daveren. Van In en Versavel staan voor een bijna onmogelijke opdracht als ook Hannelore gegijzeld wordt door een groep nietsontziende fanatici.

Voor dit razend actuele boek haalde Aspe zijn inspiratie uit alle recente aanslagen ver en dichtbij. De beelden en berichtgeving rond die gebeurtenissen achtervolgden hem tot in zijn schrijfkamer. Daar confronteerde hij Van In met terreurdaden die uit een onverwachte hoek komen: die van het katholieke extremisme.

'De beste thrillers die de jongste jaren in Vlaanderen verschenen zijn.' - HUMO

'Aspe is uitgegroeid tot een sterk merk.' - De Morgen

'Pieter Aspe is een mooie aanwinst.' - The New York Times

'De Vlaamse Georges Simenon.' - LE FIGARO

'De man die zijn volk thrillers leerde lezen.' - Crimezone.nl

'Als je een thriller wilt lezen, kun je maar beter eerst een Pieter Aspe lezen.' - Herman Brusselmans

Pieter Aspe is Vlaanderens best verkopende misdaadauteur. Zijn werk werd tot op heden in maar liefst 10 talen gedrukt en is sinds 2013 ook verkrijgbaar in de Verenigde Staten. In 2015 werd Aspe NV opgericht, een nieuwe afdeling van uitgeverij Manteau waarin al zijn werk zal worden uitgegeven.

----------------------------------------------------------

Het oor van Malchus | Pieter Aspe