POP-UP STOR(I)ES - Kim Mampaey & Sven de Vocht

De handleiding voor ondernemers, pandeigenaars en winkelkernen

De pop-upstore is hot. Het tijdelijke karakter creëert een gevoel van 'ik moet er nu bij zijn'. Bij de organisatie van een geslaagde pop-up komt echter heel wat kijken. Pop-Up Stor(i)es is een inspiratieboek met leuke verhalen, maar ook meer dan dat. Het reikt ondernemers, pandeigenaars en winkelkernen ideeën en concrete stappenplannen aan.

Pop-Up Stor(i)es kwam tot stand in samenwerking met Voka - Kamer van Koophandel Antwerpen - Waasland.

Vrijdag 21 november is Dag van de ondernemer!

Op dinsdag 25 november organiseert Voka de Slotconferentie Innovatieve Retail II: To pop or not to pop, that is the question! U bent van harte welkom, u hoeft zich alleen aan te melden via [email protected]

Pop-Up Stor(i)es - Kim Mampaey & Sven de Vocht -  ISBN 9789022331071 - € 22,50 - 208 blz. - paperback met flappen - Een uitgave van Uitgeverij Manteau

Kim Mampaey is beschikbaar voor interviews. Geef me gerust een seintje als er nog vragen zouden zijn.

De pop-upstore, de tijdelijke winkel die onverwacht verschijnt en soms even snel weer weg is, is hot. De tijdelijkheid creëert een sense of urgency, een gevoel van ‘ik moet er nu bij zijn’. Bij het organiseren van een geslaagd pop-upinitiatief komt heel wat kijken. Pop-Up Stor(i)es wil meer zijn dan een inspiratieboek met leuke verhalen van pop-ups. Dit boekt reikt ondernemers, steden en gemeenten, eigenaars en iedereen die om de een of andere reden een tijdelijke winkel wil openen ideeën aan, maar bevat ook concrete stappenplannen om er een succes van te maken. Want hoe leuk en eenvoudig pop-upstores er misschien aan de buitenkant uitzien, ze brengen heel wat werk met zich mee. Voorbereiding is cruciaal. Wat wil je eigenlijk bereiken? Hoe gaat de winkel eruitzien? Hoe ga je communiceren? Welke formaliteiten moet je in orde brengen enzovoort. Op deze en vele andere vragen vind je een antwoord in dit boek.

Kim Mampaey en Sven de Vocht hebben zich sinds 2009 steeds meer gespecialiseerd in het fantastische concept van de pop-upstore. Tientallen ondernemers, maar ook steden, gemeenten en andere winkelkernen werden begeleid bij het opzetten van hun project. Al hun ervaringen en tips vind je in dit boek.

Dit boek is een aanrader voor elke ondernemer, stad of gemeente, pandeigenaar, makelaar… Kortom: voor om het even wie die om welke reden dan ook met het pop-upconcept aan de slag wil. Pop-Up Stor(i)es biedt praktijkgerichte inspiratie en concrete aanbevelingen om er een succes van te maken! - Philippe Muyters, Vlaams Minister van Werk, Economie, Innovatie en Sport

Eindelijk een boek en een checklist die startende pop-uppers helpen om zeker geen fouten te maken. Want dingen vergeten kost je geld. - Annemie Soetewey, Consultant Ondernemenschap

Lies Maes

WPG uitgevers België

Over Angèle

Standaard Uitgeverij is actief in Vlaanderen en biedt ontspanning en literatuur aan. Jonge lezers kunnen terecht bij de uitgeverijen Infodok, Oogappel, Standaard Uitgeverij en SU-books. Voor fictie en non-fictie zorgen de uitgeverijen Aspe NV, Davidsfonds Uitgeverij, Angèle en M-books voor mooie namen en verhalen.

Standaard Uitgeverij verzorgt eveneens de marketing en verkoop voor meerdere Nederlandse uitgeverijen: A.W. Bruna, De Bezige Bij, Cargo, Leopold, Lev, Ploegsma, Querido kinderboeken, Signatuur en Thomas Rap.

Neem contact op met

Rijnkaai 100/A11 2000 Antwerpen

03/285.72.29

www.standaarduitgeverij.be