Reis naar de hel - Lydia Verbeeck

Lydia Verbeeck is de Vlaamse erfgename van Agatha Christie

Reisleidster Sofie Catoor en chauffeur Walter Vervoort begeleiden een groep vakantiegangers tijdens een rondreis in de Jura. Het gezelschap bestaat uit senioren en één heel jonge vrouw. Ze is in alles een buitenbeentje en iedereen vraagt zich af of ze niet per toeval in een verkeerde groep is terechtgekomen. Dat blijkt niet zo te zijn, ze heeft voor deze groep gekozen.

Reis naar de hel / Lydia Verbeeck - ISBN 978 90 223 2985 6 – € 21,99 – 304 blz. – Paperback - Uitgeverij Manteau
Lydia Verbeeck is beschikbaar voor interviews.

Het wordt al snel pijnlijk duidelijk dat Sofie dringend wat meer aandacht moet besteden aan deze vrouw, die stiekem contact houdt met twee jonge mannen die ook in het hotel verblijven. Pas als een van hen spoorloos verdwijnt en iemand van het reisgezelschap in een levensbedreigende situatie terechtkomt, beseft Sofie dat de jonge vrouw een verborgen agenda heeft. En wat eerst een practical joke lijkt, draait uit op iets gruwelijks. Is er sprake van zelfmoord? Of gaat het om moord?

Lydia Verbeeck is de Vlaamse erfgename van Agatha Christie. Op ingenieuze wijze smeedt ze onweerstaanbare plots, die haar tot nog toe twee nominaties voor de Hercule Poirotprijs opleverden. Lydia woont en schrijft in Lier. Reis naar de hel is de tweede thriller in de reeks rond reisleidster Sofie Catoor.

Verbeeck heeft echt lol in het schrijven en dat merk je op elke pagina. - Vrij Nederland

Lies Maes