'Doe het zelf! Ecologie op hoge hakken': Anne Drake bewijst dat duurzaam leven ook stijlvol kan zijn

Dit najaar verschijnt bij Manteau Doe het zelf! Ecologie op hoge hakken, het eerste boek van Anne Drake waarin ze bewijst dat duurzaam leven ook stijlvol kan zijn. Anne en haar man runden vroeger een bedrijf dat plastic verpakkingen produceerde. Afval dus. Tot de documentaire Plastic Planet van Werner Boote Anne deed beseffen dat plastic onze aarde vernietigt. De ommezwaai bleef niet lang uit: vandaag staat haar oude leven bij het huisvuil en is ze erin geslaagd bijna elke vorm van afval uit haar leven te bannen.

Dat klinkt misschien niet erg sexy, plezant of makkelijk, tot je Anne zelf ontmoet. Ze doet ze er alles aan om onze aarde te redden maar op háár manier: Zero waste, maximum style? Hell yeah!

In  Doe het zelf! Ecologie op hoge hakken laat ze zien hoe het moet met:

• haalbare tips & tricks om het verschil te maken in je dagelijks leven
  • handige lijstjes van te vermijden schadelijke stoffen
  • gemakkelijke recepten om onder meer zero waste tandpasta, bruisballen en wasmiddelen te maken

Elke dag probeert Anne haar impact op het milieu te verkleinen. Ja, ze woont in een villa. En ja, ze draagt hoge hakken. Maar haar ecologische voetafdruk was nog nooit zo klein. Sinds ze drastisch consumindert en haar eigen verzorgings- en poetsproducten creëert, heeft ze uitzonderlijk weinig afval en wat je misschien niet zou verwachten: ook meer tijd en geld. Ze doet maar één keer per week boodschappen, ze hoeft zich geen zorgen te maken over sorteren en op straat zetten van al dat afval op het juiste moment, en om de drie tot vier maanden besteedt ze een tweetal uur aan het maken van haar eigen poets- en verzorgingsproducten. In haar eerste jaar als zero waster bespaarde ze maar liefst 5000 euro.

Een tipje van de sluier: Refuse - Reduce - Reuse - Repair - Recycle.

De rest ontdek je op 21/9: tot dan!

Anne Drake | Doe het zelf! Ecologie op hoge hakken
ISBN 9789022334454 | ca. 176 blz. | €22,50 | Paperback met flappen