'Slaapwel' – de nieuwe Patrick De Bruyn

Net wanneer je in slaap valt, schudt het lot je ongenadig wakker

De gepensioneerde mijnheer Adam heeft wat spaarcenten en doet daar niet geheimzinnig over. Hij mag graag verkondigen dat hij een levensgenieter is. Alleen, sinds zijn vrouw overleden is, heeft hij niemand meer om samen mee te genieten. Met de economische crisis die verder toeslaat, belastingen die steeds dieper inhakken op inkomens en banken die slechts geld lenen aan wie al geld heeft, lijkt de alleenstaande weduwnaar voor velen een interessant individu. In het schijnbaar slaperige stadje zijn een aantal kapers op zijn spaarcenten uit. Alleen mijnheer Adam denkt dat ze voor zijn natuurlijke charme vallen.

De zaken worden gecompliceerd als een oude bekende uit het buitenland terugkeert. En het wordt helemaal ingewikkeld als er een moord wordt gepleegd. Hoe snel iedereen zich ook uit het kluwen van hebzucht zonder scrupules wil terugtrekken, de moordenaar moet gevat worden, maar...

Wordt dit thema in handen van Patrick De Bruyn een klassieke whodunit? Wie hem kent, weet dat die kans klein is.

'Een psychologische thriller met spannende hoogtepunten die Stephen King soms doet verbleken.' – Fred Braeckman over Charly

'Betonsterke thriller. Franjeloos geschreven, met goed geoliede dialogen die elk personage een eigen stem geven.' – Knack over Dodelijk Verlangen

'Een tergend spannend, noodlottig verhaal' - De Volkskrant over Verliefd

Patrick De Bruyn is met 'Slaapwel' aan zijn elfde thriller toe. Zijn misdaadromans werden genomineerd voor de belangrijkste thrillerprijzen in Vlaanderen en Nederland. Met 'Dodelijk verlangen' won hij de Hercule Poirotprijs. Zijn hoofdpersonages zijn gewone mensen in een alledaagse werkelijkheid die, zonder dat ze zich daar bewust van zijn, door eigen toedoen of door toeval in een nachtmerrie belanden.

Slaapwel ligt vanaf 8 juli in de winkel. Patrick De Bruyn is beschikbaar voor interviews, geef me gerust een seintje.

Stephanie Lemmens