'Slaapwel' - Patrick De Bruyn

"Een psychologische thriller met spannende hoogtepunten"

De gepensioneerde mijnheer Adam heeft wat spaarcenten en doet daar niet geheimzinnig over. Hij mag graag verkondigen dat hij een levensgenieter is. Alleen, sinds zijn vrouw overleden is, heeft hij niemand meer om samen mee te genieten.

Met een bankencrisis die verder toeslaat, belastingen die steeds dieper inhakken op inkomens en banken die slechts geld lenen aan wie al geld heeft, lijkt de alleenstaande weduwnaar voor velen een interessant individu. Iedereen in het slaperige stadje weet wie allemaal op zijn spaarcenten uit is. Alleen mijnheer Adam denkt dat ze voor zijn natuurlijke charme vallen.

De zaken worden gecompliceerd voor de gegadigden als een oude bekende uit het buitenland terugkeert. En het wordt helemaal ingewikkeld als er een moord gebeurt. Hoe snel iedereen zich ook uit het ingewikkelde kluwen van hebzucht zonder scrupules wil terugtrekken, de moordenaar zal gevat worden. En het aantal verdachten is niet groot. Wordt dit thema in handen van Patrick De Bruyn een good oldfashioned whodunit? Wie hem kent, weet dat die kans klein is.

‘Een psychologische thriller met spannende hoogtepunten die Stephen King soms doet verbleken.’ – Fred Braeckman

Betonsterke thriller. Franjeloos geschreven.’ - Knack

Patrick De Bruyn is met Slaapwel aan zijn elfde thriller toe. Voor zijn misdaadromans File, Indringer, Vermist, Verminkt, Verdoemd, Verliefd, Passie en Charly werd hij genomineerd voor de belangrijkste thrillerprijzen in Vlaanderen en Nederland. Met Dodelijk verlangen won hij de Hercule Poirotprijs.

Slaapwel / Patrick De Bruyn

ISBN 978 90 223 3131 6  – € 21,99 - 288 blz. – Paperback