Snoepen op Wereld Diabetes Dag? Het kan met 'Suikervrij bakken 2'

Na haar vorige succesboek ging Vera Kwik aan de slag met een nieuwe voorraad suikervervangers

Het resultaat van jarenlang experimenteren met acaciahoning, agavesiroop, ahornsiroop en nieuwe suikervervangers zoals kokosbloesemsiroop en Zùsto

• Meer dan 90 recepten voor cakes, taarten, koekjes en andere desserts
  • Geschikt voor diabetici
  • Van Suikervrij bakken met stevia en andere zoetstoffen werden meer dan 7.500 exemplaren verkocht

Geraffineerde suiker is niet zo gezond, maar een gebakje om iets te vieren, een koekje bij de koffie, een pannenkoek als vieruurtje of een dessertje na de maaltijd moet af en toe kunnen. En als dit lekkers nu zonder geraffineerde suiker wordt bereid, dan is dat mooi meegenomen.
Vera Kwik dook na het succes van Suikervrij bakken met stevia en andere zoetstoffen opnieuw de keuken in en ging de uitdaging aan om opnieuw lekker gebak, krokante koekjes en heerlijke desserts met suikervervangers te creëren. Dit keer experimenteerde ze met acaciahoning, agavesiroop en ahornsiroop. Ze ging bovendien voor het eerst aan de slag met nieuwe suikervervangers als kokosbloesemsuiker en Zùsto. Het resultaat: Suikervrij bakken 2. Ook diabetici kunnen nu genieten van sinaasappelcake met pistachenoten, cupcakes met bosvruchten en amandel, Limburgse kersenvlaai, echte chocolademousse en zoveel meer.

VERA KWIK is kokkin van opleiding. Nadat er in 2004 diabetes bij haar werd vastgesteld, moest ze noodgedwongen enkele veranderingen in haar leven aanbrengen. Een daarvan was een nieuw dieet zonder suiker. Ze begon te experimenteren met allerhande zoetstoffen en leerder gaandeweg de beste manieren kennen om suikervrij te bakken.

-----------------------------------------------------

Suikervrij bakken 2 | Vera Kwik