Succesformule 'Fitness als medicijn' krijgt een nieuw jasje

Herwerkte uitgave bundelt 10 bewegingsprogramma's voor thuis of in de gym

In 2010 kwam de eerste editie van Fitness als medicijn uit. Nu, zes jaar later, is er op het gebied van (medische) fitness en beweging veel veranderd. In deze volledig herwerkte uitgave vind je interessante updates en nieuwe inzichten over thema’s zoals ‘zitten is het nieuwe roken’, high intensity interval training (HIIT), fit met apps en mediterrane voeding. Vooral de overzichtelijke trainingsschema’s die je thuis met weinig materiaal kunt volgen, maken deze nieuwe versie nóg praktischer dan de vorige, en direct bruikbaar. Zo hoef je niet per se naar de fitness, want je kunt de oefeningen ook doen in je woon- of slaapkamer – in jouw tempo, volgens jouw planning.

• De bewegingspil voor iedereen, of je nu gezond of ziek bent
  • Medisch onderbouwd en gebaseerd op vele jaren ervaring
  • Toegankelijk voor ieders budget

'Gedaan met de argumenten in de zin van ‘bij mij lukt dat niet’ of ‘ik kan dat niet’. Dit boek toont aan dat fitness voor iedereen kan en begeleidt je alsof je een professional naast je hebt staan.' Lieven Annemans, hoogleraar gezondheidseconomie UGent

Fitness als medicijn is geen klassiek fitnessboek, maar een gids met doelgerichte oefeningen om gezond en krachtig door het leven te gaan. In een eerste deel leer je meer over de medische noodzaak van bewegen en werk je door middel van haalbare oefeningen stap voor stap aan een fitter lichaam. Het tweede deel van het boek biedt specifieke oefenprogramma’s voor het verhelpen of verlichten van symptomen bij aandoeningen gaande van diabetes en osteoporose tot nevenwerkingen na kankerherstel.

Yves Devos (1966) volgde de opleidingen Bewegingswetenschappen en Kinesitherapie en vulde die later aan met een diploma Exercise Physiology aan het gerenommeerde American College of Sports Medicine. In België stond hij mee aan de wieg van de Belgische variant van het Exercise is medicine®-programma: Fitness als medicijn®. Hij is ook zaakvoerder van Fit Nation in Lennik.

Alexandra Cousy