Super soep - Super slaatjes - Super smoothies

Drie delen van een nieuwe Super-reeks

Kleurrijke gebonden boeken per thema aan een aantrekkelijke prijs. Elk recept is vergezeld van een mooie foto. Super soep - Anna Decock - ISBN 9789022329672 – 14,99 € - 120 blz. Super slaatjes - Ann Vertriest - ISBN 9789022329610 – 14,99 € - 120 blz. Super smoothies - Edda Onorato & Sylvie Aït-Ali - ISBN 9789022329603 – 14,99 € - 120 blz. Uitgaven van Manteau - de drie titels zijn beschikbaar

Alle dagen soep. Wat een mooie traditie was dat vroeger. De bouillons stonden uren te pruttelen op het fornuis, vulden het hele huis met hun diepe geuren, en elke warme maaltijd startte met een gouden klassieker: tomatensoep met balletjes, kippenbouillon met kervel, erwtensoep met korstjes, juliennesoep… Pure nostalgie.

Lente, het seizoen van de asperges en de eerste primeurgroenten. De zon geeft al wat meer warmte. Zin in een slaatje, als voorschot op de zomer? Blader in Super Slaatjes en kies er eentje uit: een kipsalade met yoghurt-currydressing, een garnalenslaatje met grapefruit en palmhartjes of de alombekende en o zo lekkere geitenkaassalade met spek en appel.

Smoothies zijn populair. Overal duiken kraampjes op waar je je eigen fruit- en soms groentecombinatie kunt kiezen. Maar waarom probeer je het niet zelf ? Het enige wat je nodig hebt, is een goede blender en fruit en groenten naar keuze. Gelukkig zijn smoothies zijn niet alleen supergezond, maar ook superlekker. En de variaties zijn eindeloos, dat bewijst dit boek.

Lies Maes