Toni Coppers voert met 'In naam van de vader' amper een week na lancering de Fictie Boeken Top 10 aan!

Nieuwe Liese Meerhout-thriller vanuit het niets op de eerste stek bij Standaard Boekhandel

Een zaterdagnacht, begin juni. Luc Michiels, een werkloze havenarbeider, wordt in ware maffiastijl geëxecuteerd. Op hetzelfde ogenblik verlaat Isaura de Mey, de negentienjarige dochter van een rijke vastgoedmagnaat, een exclusief polo-event in Brasschaat. Ze neemt een overdosis en pleegt zelfmoord.

Al vrij snel komen commissaris Liese Meerhout en haar team erachter dat Michiels een informant was voor de collega’s van de drugssectie. Werd Michiels verraden? Zit er een mol bij de politie? Seppe, het elfjarige zoontje van Michiels, is in de nacht van de moord teruggevonden op straat en spreekt sindsdien niet meer. Wat heeft de jongen gezien?

Liese bijt zich vast in de zaak en onderzoekt ook de zelfmoord van Isaura de Mey, wat niet naar de zin is van haar bazen. Ten huize De Mey, in hun imposante villa, treft ze een compleet ontwricht gezin aan, waar meer dan één geheim de relaties verziekt. Dan duiken er vreemde mannen op in de buurt van Seppe. Liese en haar team doen er alles aan om de dreiging weg te nemen, maar niet veel later is de kleine Seppe verdwenen...

‘Het leuke aan Coppers’ boeken is dat hij elke keer een geweldige plot bedenkt die door echt speurwerk wordt opgelost.’ – Vrij Nederland

‘De ingrediënten van een Coppers-boek: fijn geraffineerd speurwerk, emotionele intelligentie, interessante personages, een mooie plot, een brede kijk op de wereld en een uitgediept thema.’ – Patrick Van Gompel, VTM

‘Zijn boeken zijn met minutieuze precisie geschreven en doen op zich al filmisch aan. Oog voor detail en sfeer maken ze stuk voor stuk cadeautjes om te lezen.’ – Hebban.nl

‘Coppers is een meester in menselijke nuancering.’ – Lukas De Vos, Knack

Toni Coppers (1961) creëerde met zijn speurder Liese Meerhout een sympathiek en herkenbaar personage. Niets is ooit, het eerste boek in de reeks rond Liese Meerhout, werd genomineerd voor de Hercule Poirotprijs 2008. De geheime tuin, Iris was haar naam en Dood water ontvingen een Diamanten Kogelnominatie. Met Dood water won Toni Coppers ook de Hercule Poirotprijs en werd hij genomineerd voor De Gouden Strop. In 2015 bekroonde het publiek hem met de publieksprijs Hercule Poirot voor De vleermuismoorden. De misdaadreeks ‘Coppers’ op VTM, naar zijn boeken, was een succes en trok maar liefst 700.000 kijkers.

-----------------------------------------------------------------

In de naam van de vader  | Toni Coppers